Bahreinre megoldhatják a bizarr hibát az F1-es rajtoknál

Forma-1, Pierre Gasly, Robert Kubica, Ausztrál Nagydíj
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 17: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 at the start during the F1 Grand Prix of Australia at Melbourne Grand Prix Circuit on March 17, 2019 in Melbourne, Australia. (Photo by Will Taylor-Medhurst/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YRC969RW1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Egy fontos aprósághoz elfelejtettek igazodni az FIA-nál, amikor véglegesítették az idei F1-es autók technikai előírásait: A magasabb hátsó szárnyak eltakarják a rajtlámpákat.

Halmozottan hátrányos helyzetbe kerültek az Ausztrál Nagydíjon azok a versenyzők, akik a mezőny végére szorultak a rajtrácson, mivel a megnövelt magasságú, új hátsó szárnyak miatt az előttük állók egyszerűek eltakarták a rajtlámpákat. Ez további lemaradást okozott a számukra, mert csak az autók mozgására reagálva tudtak ők is elindulni.

Az FIA a tavalyi szezon előtt a vaskos fejvédő szerkezet, a glória miatt alacsonyabb pozícióba is elhelyezett oldalra egy a rajtlámpát, hogy a pilóták a keret alól kinézve is láthassák a piros fényeket, most azonban a 100 mm-rel szélesebb és 70 mm-rel magasabb hátsó szárny volt útban a hátulról induló pilótáknak.

Gasly és Kubica nem látta a lámpákat Forrás: 2019 Getty Images/Will Taylor-Medhurst

A helyzet miatt panaszkodott a 20. helyről kezdő Robert Kubica, mivel Carlos Sainz szárnya miatt nem látott, de a 17. helyezett Pierre Gasly sorsa sem volt jobb, a Red Bull pilótája részben ezért nem is tudott javítani a rajtnál a pozícióján, pedig erre nagy szüksége lett volna a melbourne-i pályán, ahol híresen nehéz előzni.

A rajtlámpák helye minden pályán szabványos,

tehát a probléma várhatóan már a jövő hétvégén esedékes Bahreini Nagydíjon is megismétlődne, de az Autosport szerint az FIA-nál már dolgoznak a megoldáson. Lehetséges, hogy a rajtrács felénél elhelyeznek még egy lámpasort, ilyenre volt már példa 2009-ben, amikor hasonló helyzet alakult ki, de 2017-től ezekre nem volt szükség, és leszerelték a lámpákat.

A helyzet megoldása egyszerű, mégis nagyon fontos, mert a verseny izgalma és a sportszerűség szempontjából is fontos, hogy a hátulról indulók is jó ütemben indulhassanak el, ezzel meghagyva az esélyt a helycserékre és a mezőny felkavarodására, különösen olyan pályákon, ahol egyébként nehézkes az előzés.