Fontos döntéssel kezd közeledni a Racing Point a Mercedeshez

Forma-1, teszt. Barcelona, Lance Stroll, Lewis Hamilton, Racing Point, Mercedes-AMG Petronas
Lance Stroll Racing Point UK and Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas during F1 test celebrated at Circuit of Barcelona 26th February 2019 in Barcelona, Spain. -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Többek nemtetszését kiváltotta már, a Haas példája azonban megmutatta, hogy sikeres lehet az a modell, amelyben kisebb költségvetésből gazdálkodó Forma-1-es istállók egy élcsapattal szövetkezve veszik fel a versenyt a középmezőnnyel. A Racing Point lehet a következő ilyen alakulat a sorban.

A Toyota kölni szélcsatornája helyett a következő hónapoktól a Racing Point a Mercedes létesítményét használja a fejlesztésekhez, értesült a Racefans. A csapat szóvivője elárulta, hogy a hamarosan szintén kibővülő, Silverstone-ban található bázisukhoz jóval közelebb eső szélcsatorna használata a hatékonyságot növeli, míg a költségeket csökkenti.

Az egyelőre nem világos, hogy a Mercedes 60%-os modellt befogadni képes, vagy a régebbi, 50%-os modellt használó létesítményét veszik-e majd igénybe, de mivel a Toyota kölni szélcsatornájában az F1-ben jelenleg megengedett maximális, 60%-os méretarányú autóval dolgoznak, a folytatásban is ez tűnik kézenfekvőnek.

Nemsokára a Mercedesnek is lehet „B csapata”? Forrás: NurPhoto/Mikel Trigueros

Sokan úgy vélik, hogy a döntés révén a két istálló közötti köteléket még szorosabbra fonják, és a Racing Point „B csapattá” válásának újabb lépcsőfokát látják ebben a lépésben. Különösen a Renault részéről egyre nagyobb az elégedetlenség amiatt, hogy az élcsapatok a szabályok adta kereteken belül szorosabbra fonják az együttműködésüket más istállókkal, ezzel növelve egymás versenyképességét.

Az összefonódás mértékét tekintve a Ferrarihoz a Haas, a Red Bullhoz pedig a Toro Rosso áll a legközelebb,

ez a két csapat az anyagi ráfordítást tekintve a Renault költségvetésének töredékéből gazdálkodik, mégis sokszor képes felvenni a harcot a franciákkal. A jövőben hozzájuk csatlakozhat a Racing Point, amely már így is több részegységet vásárol a Mercedestől, nemsokára pedig a címvédő alakulat szélcsatornáját is birtokba veszi az autója fejlesztéséhez.

A Racing Point (korábban Force India) és a Mercedes kapcsolata 2009-ig nyúlik vissza Forrás: Motorsport Images/Steven Tee

Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén ismét felszólalt az úgynevezett „B csapatok" ellen, szerinte a száguldó cirkusz rossz irányba halad azzal, hogy lehetővé teszik a csapatoknak bizonyos alkatrészek megvásárlását, ezzel megspórolva azok kifejlesztésének és legyártásának költségeit. Úgy véli, ez csak bebetonozza a jelenlegi erőviszonyokat, és nem fair például az önerőből boldogulni kívánó Renault-val szemben.

A Racing Point Mercedes „B csapattá" válásáról szóló pletykák egyébként nem újkeletűek,

már tavaly, az akkor még Force India néven futó alakulat eladása kapcsán felmerültek, és arról is lehetett hallani, hogy a Racing Point tulajdonosi körét vezető Lawrence Stroll már a Williamsnél is megpróbálta elérni, hogy fűzzék szorosabbra az együttműködést a Mercedesszel. Erre Grove-ban nem voltak nyitottak.