Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton nem hiszi, hogy egyhamar megoldást tud találni a Mercedes a Ferrari egyenesben mutatott fölényére, és bár reméli, hogy meg tudják szorongatni a Scuderiát a Kínai Nagydíjon, nem tartja azt sem elképzelhetetlennek, hogy még nagyobbra nő a vörösök fölénye.

A Mercedesnél a Bahreini Nagydíj után szinte biztosak voltak abban, hogy a Ferrari egyenesben mutatott hirtelen jött fölénye nem fog eltűnni a kínai futamra, ezért a vörös autók lesznek a favoritok Sanghajban is. Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján ugyanakkor eléggé tanácstalan volt azt illetően, hogy mire számítson a Scuderiától a soron következő versenyhétvégén. Az ötszörös világbajnok nem zárta ki, hogy a Ferrarinak még a bahreininél is nagyobb legyen az előnye, de a szoros versenyt sem tartja elképzelhetetlennek.

Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi, Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Sergio Pérez, Racing Point, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi, Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Sergio Pérez, Racing Point, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, Charles Leclerc
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, Charles Leclerc
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Scuderia Ferrari, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi, Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Sergio Pérez, Racing Point, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi, Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Sergio Pérez, Racing Point, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, Charles Leclerc
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, Charles Leclerc
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Scuderia Ferrari, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi, Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Sergio Pérez, Racing Point, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi, Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Sergio Pérez, Racing Point, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, Charles Leclerc
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, Charles Leclerc
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, csütörtök, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Scuderia Ferrari, Mercedes-AMG Petronas

Azt már tudják a címvédő istállónál, hogy a Ferrari nem az eltérő aerodinamikai koncepciónak, hanem a puszta motorerejének köszönheti a fölényét. Hamilton mostani nyilatkozata is ezt erősíti meg, a brit pilóta drukkereit ez pedig aggodalommal töltheti el, mivel

a jelenlegi szabályok mellett nagyon korlátozva van az erőforrás részegységeinek egy szezon alatt felhasználható mennyisége, ezért komoly fejlesztést gyakorlatilag kétszer tudnak bevetni a csapatok az adott idényben.

„Ami a motort illeti, nagyon nehéz jelentős előrelépést elérni anélkül, hogy az ember kockáztatna, különösen a mostani szabályok mellett, mivel korlátozott az erőforrás-elemek száma – nyilatkozta Hamilton Sanghajban. – Ezeket a lépéseket így még nehezebb megtenni, ezért nem nem fogjuk tudni gyorsan ledolgozni a végsebesség terén jelentkező lemaradásunkat."

Charles Leclerc és Hamilton bahreini időmérős körének összehasonlítása megmutatta, hogy a Mercedes a kanyarokban semmivel sincs lemaradva a Ferraritól, sőt, több helyen gyorsabb az SF90-nél,

egyenesből azonban Kínában sincs hiány, sőt, itt található a leghosszabb belőle a versenynaptárban a maga 1,2 kilométerével.

Hamilton ezzel együtt nem tudja, hogy mit várjon az összteljesítményt nézve.

Bahreinben nem tudta tartani a lépést a vörösökkel a Mercedes Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Nem tudni, hogy előre fogunk-e tudni lépni itt Kínában, nem hoztunk különösebben nagy fejlesztéseket, ezért nem lesz nagy különbség [Bahreinhez képest]. Ezen a hétvégén eléggé hasonló lehet a helyzet, mint az előzőn, ugyanakkor másak a körülmények, a hőmérsékletek, a pálya is mást követel meg az autótól, emiatt aztán nem tudom, miként fogunk teljesíteni itt, de remélhetőleg közelebb leszünk hozzájuk."

„Még mindig csak a harmadik nagydíjnál tartunk, ezért nehéz megmondani, hogy mi a valós helyzet.

Remélem, hogy nem a megbízhatóságra kell majd támaszkodnunk, és sokkal szorosabb verseny lehet. Az időmérő rendben volt Bahreinben is, a futamon azonban nagyon nagy volt a különbség, ezért remélem, hogy most nem lesz akkora. Ez egy igazán jó pálya a versenyzésre, úgyhogy minél szorosabb, annál jobb."