Verstappen tempóját látva jó versenyt remél a Red Bull

Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
SHANGHAI, CHINA - APRIL 12: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during practice for the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 12, 2019 in Shanghai, China. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YZS8Z7NW1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint vezetői hiba nélkül Max Verstappen is tudta volna hozni az élen állók tempóját a Kínai Nagydíj pénteki szabadedzésén. Érdekes taktikázásra számít.

Mindössze 0,2 másodperc hátránnyal zárt a 3. helyen Max Verstappen a Kínai Nagydíj második szabadedzésén, az első szektorban abszolút leggyorsabb volt, az utolsó kanyarban viszont látványosan megcsúszott, ennek is köszönhető, hogy nem végzett előrébb a tréningen.

Verstappen a szabadedzés során a váltójával küszködött, de annak örült, hogy a Bahreinben tapasztalt beállítási problémáikon felül tudtak kerekedni, és sokkal jobban érezte magát a Red Bullban.

Verstappen a Kínai Nagydíj szabadedzésén Forrás: Mark Thompson/Getty Images

„Kérdőjelek mindig vannak, de szerintem magabiztosak lehetünk, már most is sokkal jobbnak tűnik az autó, ez ma is látszott – mondta a Sky Sportsnak. – A gumik elég gyengék, a lágyabb keverékek nagyon gyorsan kopnak. Nem igazán jó így vezetni, szinte csak a gumikezeléssel kell foglalkozni, de ez van” – összegzett a délutáni a 3. helyezett.

Elejtett félmondatokban Pierre Gasly és Christian Horner is kitért arra, hogy a gumik fontos szerepet játszanak majd a verseny során.

„Érdekes lesz látni, hogy egy vagy két kerékcsere lesz-e, nagyon a határon mozgunk e téren – nyilatkozta a csapatfőnök, utalva arra, hogy tavaly Daniel Ricciardo két kerékcserével győzött, ráadásul akkor még nehezebb volt előzni ezen a pályán, mert a DRS kevésbé volt hatékony, mint az idén. – Izgalmas szempont, hogy az előzés várhatóan hihetetlenül sima lesz a DRS-sel” – vélte.

Gasly az utolsó kanyarból kifelé halad, itt csúszott meg Verstappen Forrás: Mark Thompson/Getty Images

Gasly ezúttal is sokkal lassabb volt csapattársánál a második tréningen, de neki ma egészen más lapokat osztottak. Délelőtt még különböző beállításokat és alkatrészeket tesztelt, még aerodinamikai mérőkeret is volt az autóján. Délután már ő is foglalkozhatott az autója finomhangolásával, Horner szerint

jó részidőket futott, de nem tudott tiszta kört összerakni, ezért inkább pilótája versenytempóját emelte ki.

Kérdésre válaszolva Gasly is elárulta, hogy nagy hatással bír a DRS a hosszú, hátsó egyenesben, Horner viszont abban bízott, hogy az autójuk önmagában is gyors lesz. „Ha Max nem inog meg az utolsó kanyarban, képes lett volna hozni azt az időt, amit Bottas és Vettel elért. Elég magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy jó lehet az autónk a versenyen ezen a hétvégén” – szögezte le.