Vágólapra másolva!
A négyszeres világbajnok szerint a Ferrari a szezonkezdet óta még mindig nem adja vissza azt az érzést, amely a téli teszteken igazán versenyképessé tette.

A bahreini fellángolás után, a Kínai Nagydíj időmérő edzésén is sima vereséget szenvedtek a Ferrarik a Mercedestől. Az Ezüstnyilak nagyságrendileg 0,3 másodperccel gyorsabbnak bizonyultak az olaszok autóinál, kisajátították az első rajtsort, míg Sebastian Vettel és Charles Leclerc kénytelen volt beérni a 3-4. hellyel.

A Ferrari az előszezoni tesztek során az idei favoritnak tűnt, az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon mutatott gyenge formájukat kisiklásnak tartották, de Sanghajban ismét ők az üldözők, ráadásul Vettel szerint a hátrányuk túl nagy a Mercedeshez képest.

Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Sean Bratches, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, Chase Carey, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Valtteri Bottas, Jean Todt, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Kínai Nagydíj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Sean Bratches, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, Chase Carey, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Valtteri Bottas, Jean Todt, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Kínai Nagydíj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Sean Bratches, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, Chase Carey, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Valtteri Bottas, Jean Todt, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Kínai Nagydíj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Kínai Nagydíj

„Azt szeretnénk, hogy éppen a fordítottja legyen a helyzet, de összességében egészen jó edzést zártunk. Fontos, hogy ha már nem tudtuk megverni őket, akkor legalább szorosan mögöttük vagyunk, így lehet néhány lehetőségünk holnapra. Sikerült javítani az autónkon tegnaphoz képest, emiatt egészen elégedett vagyok, de azért nem teljesen. Azt hiszem, még lett volna valamennyi a kocsiban. Kissé nehéz volt összerakni ma a köröket."

CsapatElső szektorMásodik szektorHarmadik szektor
Mercedes23,92127,01640,240
Ferrari23,93327,13340,438
A Ferrari minden szektorban lassabb volt a Mercedesnél a sanghaji időmérő edzésen

A Ferrari a szezonkezdet óta nem igazán tud úrrá lenni az autóján, Vettel a bahreini tesztet is arra próbálta használni, hogy kiismerje az SF90 jellegzetességeit. Sanghajban bevallotta, hogy a csapat még mindig sötétben tapogatózik az autó néhány tulajdonságával kapcsolatban, de hisz abban, hogy sikerül megtalálniuk a kulcsot ahhoz, hogy az SF90 minden pályán úgy viselkedjen, mint Barcelonában.

Azóta azonban küszködünk azzal, hogy megismételjük ezt. Az elmúlt két versenyen különböző problémáink voltak, emiatt nem lehetünk elégedettek. Megpróbál az ember ilyenkor úgy vezetni, hogy minimalizálja a gondokat, és máshogy beállítani az autót."

Leclerc hibázott a mért körén Forrás: AFP/Greg Baker

Vettel szerint az SF90 versenyképes autó, de hangsúlyozta, hogy a csapatnak még mindig keményen kell dolgoznia, hogy a legtöbbet sajtolja ki az új konstrukcióból. „Azt hiszem, hogy folyamatosan visszatérünk (a Barcelonában látott) formához, egyre jobban megértjük, hogy melyik pálya mit kíván. Az autó erős, csak rajtunk múlik, hogy kihozzuk a legtöbbet belőle."

Leclerc sokat fejlődött az időmérőre

A Ferrari másik pilótája, Charles Leclerc az időmérőre megtalálta a gyógyszert autójának egyensúlyi problémáira azok után, hogy a szabadedzéseken nem érzett rá a kínai aszfaltcsíkra.

„Hibát követtem el az utolsó körömön, aminek nem lett volna szabad megtörténnie – kezdte a fiatal versenyő. - Ugyanakkor van néhány bíztató jel, ugyanis a szabadedzéseken el voltam veszve, eléggé szenvedtem. Végül változtattunk az időmérő edzésre, ami eredményt hozott, és én is jobban vezettem, a köridők pedig javultak.

A monacói versenyző nem tudja még, hogy mit tartogat a holnap, ugyanis a második edzésen technikai gondok miatt nem tudott versenyszimulációt tartani.

„Egészen rendben van, de azért csalódást keltő is, ugyanis szerintem több is lett volna a mai napban. Meglátjuk, mi lesz a holnapi futamon, a legtöbbet próbálom kihozni."