Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel nem ment el szó nélkül a Ferrari Kínai Nagydíjon alkalmazott csapatutasításáról kérdezősködő újságírók munkamódszerei mellett, és kifejtette, hogy egyáltalán nem tetszik neki, ahogy a legtöbbjük dolgozik. Ezután azért elmondta, hogy az ő szemszögéből hogy festett az eset.

A Kínai Nagydíjon a Ferrari az idei szezonban három versenyből harmadszor alkalmazott csapatutasítást, mindháromszor olyat, amellyel – szándékosan vagy sem – Sebastian Vettelnek kedveztek. Noha Bahreinben Charles Leclerc nem tartotta be a kérést, hogy egy ideig még maradjon négyszeres világbajnok csapattársa mögött, Ausztráliában nem előzte meg a németet, Kínában pedig félreállt előle, a három szituációból tehát kétszer Vettel jött ki jól. A Kínai Nagydíj utáni sajtótájékoztatón nekiszegezték a kérdést, hogy a sanghaji futamon ő kérte-e meg a csapatot arra, hogy állítsák félre előle Leclerc-t, és egyáltalán igazságosnak érzi-e a történteket, mire meglehetősen ingerülten reagált.

Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azzal magyarázta a csapat döntését, hogy meg szerették volna nézni, hogy Leclerc-rel ellentétben Vettel képes-e közeledni a Mercedesekhez, és nem neki akartak kedvezni, hanem a csapat érdekeit tartották szem előtt. A monacói pilóta később elfogadta a Ferrari magyarázatát, a helyszínen tartózkodó újságírók között azonban látszólag többeknek nem jött be a Ferrari húzása. Frederic Ferret, a francia L'Equipe újságírója a következő kérdést tette fel Vettelnek a verseny utáni sajtótájékoztatón: „Te kérted meg a csapatot arra, hogy állítsák félre Leclerc-t? Amennyiben nem, gondolod, hogy fair volt ezt tenni vele?"

Vettel elsőre nem a kérdésre válaszolt, hanem kiosztotta a teremben ülőket, mondván, sokan csak szenzációhajhász cikkeket szeretnének írni az ehhez hasonló kérdésekre adott válaszból kiragadott mondatokkal.

„Mondjuk úgy, hogy már az elengedés pillanatában tudtam, hogy szembe kell majd néznem ezekkel a kérdésekkel.

– felelte Vettel. – Ha valaki fél óra múlva megkérdez erről a paddockban, talán egyenes választ fogok adni a kérdésre, ti pedig nem írjátok le, vagy veszitek fel azt. Úgy tűnik, hogy néhányótok – nem mindenki – így dolgozik."

Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton

Noha azt mondta, hogy nem biztos, hogy válaszolni szeretne, Vettel végül azért a kérdésre is felelt, és elmondta, hogy ő is azt gondolta, az elengedés után egyből gyorsabb lesz, de nem lett, amiért egyébként a levezető körben elnézést is kért a csapattól.

Leclerc saját nyilatkozatában azt pedzegette, hogy csapattársa vélhetően már elkoptatta a gumijait, mire megtörtént az elengedés.

„Igen, úgy éreztem, hogy gyorsabb vagyok az autóban, a csapat pedig megkérdezte, hogy tudnék-e gyorsabban menni – mondta már a sajtótájékoztatón. – Azt válaszoltam, hogy szerintem tudnék.

Amint megtaláltam a ritmust, képes voltam ellépni, de nyilvánvalóan a cél az volt, hogy megpróbáljuk elkapni a Mercedest, akkorra a távolság azonban már túl nagy volt."