A szakértő válaszol: Fél évig gyártják, egy hétvégét bír ki. Mi az?

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj, elfékezés
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 31: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 locks a wheel under braking during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 31, 2019 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YW1QWE5W2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A bakui futam reggelén nem lehet szó nélkül elmenni a Red Bull tavalyi pilótáinak itteni balesete mellett, de az Egyforma vlog e heti adásának fő témája mégsem ez, hanem a fékek jellegzetességei.

Három nagydíj elteltével érdemes néhány szót ejteni a Red Bull-Honda együttműködés eddigi mérlegéről, valamint arról, hogy miként döntik el a csapatok, hogy mikor kell lecserélni egy kopó alkatrészt a versenyautón, valamint a bakui futam kapcsán természetesen nem lehet szó nélkül hagyni Max Verstappen és Daniel Ricciardo tavalyi ütközésének utóéletét sem.

E témák adták az Egyforma vlog e heti adásának felvezetését, majd Kling Sándor, a Red Bull F1-es szerkezeti elemzője egy igazán testhezálló témát dolgozott fel; a fékek jellemzőit. Ez már korábban is előkerült a Tankpool24 Racingnél, Kiss Norbert kamionos csapatánál tett látogatás alkalmával, de akkor számos érdekes adat és összefüggés nem hangzott el.

A sorozat nyolcadik epizódjából egyebek mellett kiderül, milyen erőhatások érik a pilótákat a fékezés során, milyen gyakorlatot tud megcsinálni Verstappen, amire egy amúgy edzett mérnök kapásból nem képes, miből készül egy fékpedál és egy féktárcsa, illetve az is, hogy miért kell jól megrúgni egy F1-es pedált.