Vágólapra másolva!
Megbízhatósági problémák tömkelege hátráltatta a Renault-t az idei szezon első négy futamán, erre reagálva pedig a Honda és a Ferrari után a franciák is új motort vetnek be a Spanyol Nagydíjon, amitől teljesítménybeli előrelépést is remélnek.

Nem a Ferrari lesz az egyetlen csapat, amely új fejlesztésű motort vet be a Spanyol Nagydíjon, ugyanis a mezőny egy másik gyári istállója, a Renault is új erőforrással gurul pályára Barcelonában. A franciák hivatalosan nem egy második specifikációt szerelnek be a gyári csapat autóiba, az új belső égésű motortól mégis jobb megbízhatóságot, és összességében több lóerőt várnak. Eközben az is kiderült, hogy a Ferrari új motorját egyelőre csak Sebastian Vettel és Charles Leclerc veheti igénybe, az Alfa Romeónak és a Haasnak még várnia kell rá.

A Renault reméli, hogy Barcelonában végre jó irányt vesz az idénye Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Azok után, hogy a Renault az idei szezonra növelte erőforrásának teljesítményét, az első négy versenyen megbízhatósági problémákkal találta szemben magát.

A harmadik futamra, a Kínai Nagydíjra új MGU-K-t vitt, ez azonban csak az első lépcsőfok volt afelé, hogy úrrá legyen a problémákon, a másodikat az új belső égésű motor képében a Spanyol Nagydíjra lépték meg.

A Renault lépésével a Mercedes maradt az egyedüli gyártó, amely tartja magát a tervhez, azaz nem vet be a szezon harmada előtt továbbfejlesztett erőforrást.

Az új motortól a franciák azt várják, hogy egy versenyhétvége alatt több ideig használhatnak majd erősebb motorüzemmódokat, legalábbis Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo, a szintén Renault motorokat használó McLarenekben ugyanis még nem biztos, hogy az új motor fog üzemelni Barcelonában.

Ami a hátrasorolásos büntetéseket illeti, attól egyelőre nem kell tartani, Ricciardónak a második, Hülkenbergnek a harmadik belső égésű motorja lesz ez az idén.

Három motorral viszont aligha fogják tudni teljesíteni a szezont, a későbbiekben így vélhetően elkerülhetetlen lesz a büntetés.

A Haas és az Alfa nem kapja meg az új Ferrari-motort

Szakítva a tavalyi gyakorlattal, a Ferrari most elsőként a gyári csapat autóiban veti be a második fejlesztési lépcsőjű erőforrását, és nem adja oda azt előbb partnercsapatainak, a Haasnak és az Alfa Romeónak. A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szerint ők legkorábban a következő futamon, vagy négy hét múlva, Kanadában kaphatják meg az új specifikációt.

– nyilatkozta Steiner. – Jelenleg úgy hiszem, a terv az, hogy mi Monacóban vagy Kanadában kapjuk meg."

Az Alfa Romeónak és a Haasnak is várnia kell legalább Monacóig az új erőforrásra Forrás: Picture-Alliance/AFP

Steiner ezzel együtt nem bánja, hogy a gyári csapat előnyt élvez ezen a téren. „Tavaly azt hiszem, hogy mi előttük próbáltuk ki az új motort. Akkor fordítva volt, és mindenki azt kérdezte, hogy miért csináljuk ezt.

Nekik kell menedzselni a motorok futásteljesítményét és minden ilyesmit, nincs értelme közbeavatkoznunk, ezért elégedettek vagyunk azzal, amit javasoltak."