Társoldalunk:

Akár két pilótával is számolhat Gasly helyére a Red Bull

2019.05.14. 16:09

Két jelölt körvonalazódik a Red Bullnál arra az esetre, ha Pierre Gasly nem váltaná be a hozzá fűzött reményeket. A juniorprogramban aszály van, de úgy tűnik, találtak megoldást.

Felemásan indult a szezon pilótafronton a Red Bullnál, hiszen Daniel Ricciardo váratlan távozása után mindössze egy teljes idény után be kellett dobni a mélyvízbe Pierre Gaslyt, és a Toro Rossótól katapultált francia pilóta egyelőre nem tudta tartani a lépést a még mindig fiatal, de már rutinos és egyre érettebben versenyző Max Verstappennel.

Gasly a teszteken kétszer is összetörte az autót, és azóta is rendszeresen elmarad Verstappen teljesítményétől, de Christian Horner csapatfőnök egyelőre nyilvánosan támogatja a francia pilótát, és méltatja a háttérben tett erőfeszítéseit a fejlődés érdekében. A Toro Rossónál viszont eközben Alexander Albon remekül szerepel, látványos és eredményes versenyzéssel hívja fel magára a figyelmet.

Albonnak nem csak a nyakát terhelik az F1-benForrás: Peter Fox/Getty Images

Pletykák már az első futamok során indultak arról, hogy Albon esetleg a Red Bullnál is lehetőséget kaphat, de Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke az Autosportnak lényegében kizárta, hogy a thai pilóta 2020-ban az anyaistállóhoz kerüljön, ami szerinte „egy külön ligát” képvisel, és egy pilótának „legalább 2-3 évet el kell töltenie ahhoz, hogy azt mondhassa, boldogul az F1-ben.”

Tost úgy vélte, Albonnak egyelőre praktikus dolgokat kell megtanulnia, például azt, hogyan támadja egyes pályákon a kerékvetőket vagy hol süt be a Nap a felhőkarcolók között.  

„Minél több időt tud egy pilóta a pályán tölteni, annál jobb, és annál gyorsabban tud alkalmazkodni az új körülményekhez – vélte. – Egy élcsapatnál viszont másak az elvárások, nagyobb a nyomás, és azt érezheti, hogy erőltetnie kell a dolgokat, mókuskerékbe kerül, és a nagy lehetőség végül visszaüt” – magyarázta, és úgy vélte, Charles Leclerc példája inkább a szabályt erősítő kivétel.

Gasly és Marko a barcelonai bokszbanForrás: Mark Thompson/Getty Images

Csapattársához, Danyiil Kvjathoz hasonlóan Albon is 3 pontot szerzett az első öt futam során, az összehasonlítható időmérő-eredmények terén 2:2-re állnak, és úgy szerzett ugyanannyi pontot, hogy a Kínai Nagydíjon csak a mezőny végéről rajtolhatott, ami az idei időmérős eredmény-átlagát is nagyban lerontja.

A Red Bull kívülről is erősíti a pilótafelállását, Helmut Marko felkérésére az IndyCarban szereplő, 20 éves Patricio O’Ward is csatlakozott a juniorprogramjukhoz.

„Elég gyorsan történtek a dolgok – mondta. – Hamarosan [F1-es] lehetőséget is kaphatok – tette hozzá, mielőtt köszönetet mondott csapatfőnökének, Trevor Carlinnak. – Ez valami óriási, most az Indy 500 után csak európai stílusú pályákon versenyzem majd az IndyCarban, majd meglátjuk, az F1-ben milyen opciók merülnek fel. Túl nagy esély ez, hogy átmehetek az F1-be.”

Patricio O’Ward, 31-es Carlin autóval indul az IndyCarbanForrás: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool

Ellentmondásosak az álláspontok azzal kapcsolatban, hogy O’Ward a korábbi eredményei alapján rendelkezik-e elég ponttal az F1-es szuperlicenc kiváltásához, Tost a Sky Sportsnak azt mondta, szerinte a mexikói pilóta erre még nem jogosult, ettől függetlenül elárulta örömmel látná a pilótát a Toro Rossónál, mert szerinte O’Ward lelkesítené az észak-amerikai szurkolókat is.

A Red Bullnál a héten Dan Ticktum tesztel. A brit pilótát korábban szerették volna versenyzőként is bevetni, de a forrófejű versenyző többször is elszalasztotta a szuperlicenc kiváltásához kellő pontok megszerzését. 

Utoljára bő 10 évvel ezelőtt, Sébastien Bourdais révén, szintén a Toro Rossónál fordult elő, hogy közvetlenül a legrangosabb amerikai formulaautós bajnokságból érkezett pilóta az F1-be, de a 2009-es szezon során, a Magyar Nagydíj előtt már búcsúznia is kellett a mezőnytől.  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK