A csapatfőnök a Ferrari újbóli legyőzése után már elsősorban az Ezüstnyilakat vette górcső alá, de úgy vélte, egyelőre nehéz fogást találni a zsinórban öt kettősgyőzelmet elérő Mercedesen, miközben a Red Bullnál akadnék még fejlesztendő területek. „Próbáljuk megtartani a lendületünket és felzárkózni a Mercedeshez. Szerintem minden téren szükséges ez” – vélte.
A Mercedes motorereje hatalmas, így meredek szárnyakat használhatnak, kiváló a balanszuk, és ezek általában azt is jelentik, hogy sokáig bírják a gumik az autójukon. Nagyon kifinomult a csomagjuk.”
Miközben Verstappen újabb dobogós helyet szerzett, Pierre Gasly érdemben nem tudott beleszólni az első 5 pozícióért zajló csatába, mindössze Charles Leclercnek okozott kellemetlen pillanatokat a rajtnál és a Safety Car utáni újraindításnál. Horner szerint ennek az az oka, hogy Gasly összeszedett egy gumidarabot az első szárnyával, ezért nem tudott elég gyors lenni.
Egyre közelebb kerül [az élmezőnyhöz], őt is be akarjuk vonni a csatába a Ferrarikkal, minél hamarabb meg tudjuk ezt tenni, annál jobb”
– vélte a brit szakember. Gasly elismerte, a 6. helynél többet remélt Barcelonában, és úgy érezte, bár „akadnak pozitívumok is, de alapvetően igen trükkös verseny volt.” A Leclercrel vívott ütközeteire így emlékezett vissza: „A rajtnál össze is koccantunk a 3-as kanyarban, majd a Safety Car-rajtnál is ki kellett találnom valamit, mert tudtam, hogy a második etaptól a szárnyamra ragadó gumik miatt nem fogom tudni tartani a lépést. Sajnos nem tudtam összehozni az előzést."