A Ferrari a Spanyol Nagydíjon jókora vereséget szenvedett a Mercedestől, szinte a barcelonai pálya összes kanyarjában alulmaradt az Esütnyilakkal szemben, különösen pedig a leglassabb, hármas szektorban szenvedett. Ez, és a korábbi versenyeken szintén a lassabb fordulókban mutatott gyengélkedés nem sok jót vetített előre a Scuderiának Monacóra. A Red Bull tanácsadója szerint például egyenesen a 6-7. helyért fognak küzdeni a vörös autók, Sebastian Vettel és Mattia Binotto azonban nem írta le előre a szezon hatodik versenyét, előbbi például kifejezetten optimista. A csapat gondjai persze azért nem oldódtak meg, a barcelonai teszten viszont több dologra is rájöttek.
A Ferrarinak az idei szezonban a legnagyobb gondot az aerodinamika jelenti, az SF90 egyszerűen nem termel elég leszorítóerőt. Vettel és Charles Leclerc is azt nyilatkozta szerdán Monacóban, hogy továbbra is a problémák feltérképezése zajlik, lépésről lépésre haladnak, a kétnapos barcelonai tesztet is erre használták fel.
Szerintem a legfőbb konklúziót már levontuk a Spanyol Nagydíj hétvégéje alatt, amikor kiderült, hogy nem vagyunk elég versenyképesek
– mondta Vettel. – Természetesen a kicsit több rendelkezésre álló idő alatt kipróbáltunk különböző beállításokat és hasonlók, úgy érzem, egy kis előrelépést is elértünk, összességében azonban elég nagy volt a különbség [a Mercedeshez képest.]"
Mattia Binotto elárulta, hogy a teszten a gumik megértésére fókuszáltak,
a Pirelli idei abroncsaival a jelek szerint ugyanis rosszabbul boldogulnak, mint közvetlen riválisaik.
„A múlt heti barcelonai teszt és a Maranellóban elvégzett elemzések megerősítették, hogy az idei gumik – amelyek nagyon mások a 2018-asokhoz képest – mennyire más mechanikai és aerodinamikai beállításokat követelnek meg ahhoz, hogy rendesen működjenek – mondta a csapatfőnök. – Maranellóban már dolgozunk új koncepciók kiértékelésén, valamint már Monacóba is hoztunk újításokat."
Hogy ezek mennyit javítanak a helyzeten, egyelőre nem tudni, ahogyan Vettel szavai alapján
még abban sem biztosak, hogy nem az elrontott aerodinamikai koncepció hozta őket nehéz helyzetbe a gumik terén.
„A gumik változtak az idei évre, úgy tűnik, hogy mi jobban szenvedünk, mint mások. Hogy őszinte legyek, a gumik nagyon érzékenyek, hihetetlenül nehéz megérteni őket. Szerintem különböző dolgok kombinációjáról van szó.
Nem elég gyors az autónk, ezt már többször megtapasztaltuk, ez pedig oda vezethet, hogy nem boldogulunk a gumikkal.
Az abroncsok működési tartománya sajnos nagyon keskeny, nagyon nehéz beletalálni, néha ezért egy pilótánál is nagy különbségek mutatkoznak, vagy egy csapaton belül is lehet ez a helyzet, amit néha nehéz megérteni."
Az eddigi versenyek alapján Monaco tehát nem a Ferrari vadászterülete lesz, még a Red Bull is beelőzheti őket, Vettel azonban egyelőre optimista. „Nehéz jóslatokba bocsátkozni, mert egy különleges, nagyon más helyszín ez.
Az ember azt gondolná, hogy ezek a típusú kanyarok nem igazán fekszenek nekünk az utóbbi futamok alapján, de nem látom, hogy miért ne lehetne jó versenyünk. Az utóbbi néhány itteni futam elég jól alakult nekünk, úgyhogy elég optimista vagyok,
és várom, hogy a pályán legyek."
Binotto is a pálya eltérő karakterisztikájára hívta fel a figyelmet, ami akár váratlan fordulatokhoz is vezethet. „Ez egy nagyon másfajta verseny, a pálya karakterisztikája, amelyik összekuszálhatja az erőviszonyokat, ezen a hétvégén még jobban megteheti ezt. Mint általában, az időmérő nagyon fontos lesz, mivel szinte lehetetlen előzni."