A Porsche részvételi szándéka nem újkeletű információ, a sportautó-világbajnoki (WEC) programját 2017-ben elkaszáló, jelenleg főként a Formula E-s debütálásra koncentráló gyártó részt vett annak a bizottságnak (FIA Manufacturers Commission) a munkájában, amely a 2021 utáni Forma-1 irányvonalát határozta meg, mindezt természetesen azért, hogy igyekezzen neki kedvező szabályokat kiharcolni.
Ez végül nem történt meg, maradt az MGU-H, a Porsche pedig letett a 2021-es F1-es részvételről.
„2017-ben olyan jelek érkeztek a Forma-1 részéről, hogy változni fognak a szabályok, és többé nem lesz az erőforrás része a kipufogógázokat energiává alakító MGU-H – nyilatkozta Fritz Enzinger, a Porsche motorsportfőnöke az Autosportnak. – 2017-ben a Porsche részese volt a Forma-1 2021 utáni stratégiájáról szóló megbeszéléseknek, képviseltette magát rajtuk.
Ezzel egyidőben a srácok hathengeres motort fejlesztettek a sportautó-világbajnokságban futó programban.
Természetesen számításba vettük, hogy mit kellene változtatni a motoron, ha a Forma-1-ben szeretnénk azt használni."