- A Mercedes nem az új motortól szárnyal
Más összevetésre nincs lehetőség, mert Bottas a kerékcsere után kemény, Vettel közepes gumit kapott, míg Leclerc csak utóbbin ment hosszabb útra (18 kör, többnyire 1:17-es köridőkel). Vettel szintén 1:17-eket futott, de erre Bottas is képes volt a keményebb abroncsokkal, sőt, ő többször bement 1:16-ba is. Úgy néz ki, nem az új erőforrás emeli a Mercedest a Ferrari fölé, noha természetesen titok, milyen keményen járatták. Az utolsó szektorban, ahol a legtöbbet számítanak a lóerők, Bottas 0,2 mp-et kapott Leclerctől és Vetteltől, és a pálya kanyargósabb első harmadán bizonyult gyorsabbnak náluk. James Allison technikai igazgató úgy érzi, a gumikopásra figyelniük kell, de rettegésre nincs ok. "Látjuk, hogy a hátsó abroncsok nagyon fel fognak melegedni, de voltak reménykeltő jelek, hogy ezt kordában tudjuk tartani" – mondta.
- Hamilton és Verstappen eleve hátrányból indul
Ők nem mentek hosszú etapot a legfontosabb időszakban, tehát a vetélytársaiknál kevesebb információval vágnak majd neki a futamnak. Nyilván pótolhatnak valamennyit a lemaradásból, tanulmányozhatják csapattársuk adatait, de nyilván más a volán mögött érezni a dolgokat, például a gumik viselkedését. Körülöttük kicsit nagyobb lesz a bizonytalanság.