Társoldalunk:

Leclerc tanult a hibáiból, változtatott a hozzáállásán

2019.06.08. 16:10

A Ferrari fiatal monacói pilótája idén eddig finoman szólva sem a legerősebb oldalát mutatta az időmérő edzéseken, a csapat mellett ő is többször hibázott, a jövőben azonban más megközelítést alkalmaz, amitől azt reméli, hogy többet nem követi el ugyanazokat a bakikat.

Charles Leclerc-t többen, köztük versenyzőtársai is kritikával illették a Monacói Nagydíj után, amiért kissé felelőtlenül vetődött be Nico Hülkenberg Renault-ja mellé, balesetet okozva a manőverrel. Nem ez volt azonban a monacói pilóta első bakija az idén, korábban ugyanis két időmérő edzésen, Azerbajdzsánban és Barcelonában is saját hibájából esett el attól, hogy jobb eredményt érjen el. A Ferrari fiatal pilótája ezek hatására változtatott a hozzáállásán, és mostantól csak akkor fog mindent beleadni az időmérőn, amikor igazán számít.

Leclerc másképp kezeli az időmérőket, mint a szezon első szakaszábanForrás: AFP/2019 Getty Images/Charles Coates

Már az idei szezon előtt többen pedzegették, hogy az időmérő lehet Sebastian Vettel újdonsült csapattársának gyengéje, tavaly ugyanis Leclerc teljesített a legrosszabbul a mezőnyben az elméleti legjobb köridőkben, abban a mutatóban, ami azt vizsgálja, hogy az adott pilóta a legjobb szektoridejeit a legjobb körében futotta-e meg az adott időmérőn, vagy sem.

Leclerc-nek tavaly mindössze háromszor sikerült ez, amivel az egész mezőnyben a leggyengébb volt ebben a mutatóban, miközben Sebastian Vettel a legjobb,

ő 11-szer rakta össze a legjobb szektoridejeiből a leggyorsabb körét. Leclerc egyelőre az idén sem mutat fejlődést, hatból hatszor volt ugyanis jobb az elméleti legjobb köre az időmérőn a valós legjobbjánál, más kérdés, hogy Vettel is elmarad a tavalyi szintjétől, mivel még ő sem tudott egyszer sem azonos időt futni az elméleti legjobbjával, viszont átlagosan kevesebbel maradt el attól csapattársánál.

Kanadában is könnyű hibázni, ha az ember túl hamar kezdi el feszegetni a határokat - Galéria!Forrás: AFP/2019 Getty Images/Dan Mullan

A másik, amiben Leclerc egyelőre nem volt a legjobb, az a kockázatvállalás, hiszen Bakuban és Barcelonában is túlvállalta magát az időmérő második szakaszában, jóllehet előbbinél a csapat is benne volt a hibában, amiért szükségtelenül a keményebb gumin küldte pályára pilótáit a hűlő aszfalton. A monacói pilóta ezzel együtt érzi, hogy változtatnia kell, amit elmondása szerint meg is tett. „Baku után változtattam, addig túl keményen nyomtam a gázt a Q2-ben. Az hiba volt, mert könnyedén bejuthattunk volna a Q3-ba, az a baleset valószínűleg kissé buta dolog volt. Azután Barcelonában megsérült a padlólemez, túl keményen hajtottam, szélesre engedtem az autót. Ezek után az esetek után változtattam a hozzáállásomon" – nyilatkozta Leclerc.

A tavaly még a Saubernél versenyezve nem volt magától értetődő, hogy ott lesz a harmadik szakaszban az időmérőkön, ezért aztán ott már a kvalifikáció elejétől mindent ki kellett sajtoljon az autóból, míg a Ferrarinál más megközelítés szükséges.

A Sauberrel muszáj volt már az időmérő elejétől a haráton autózniForrás: AFP/Alexander Nemenov

„Voltak hibáim. Egyértelműen változik az ember hozzáállása, amikor a Ferrarihoz érkezik. Tavaly a Q1-től a Q3-ig mindent beleadhattam, de ahogy Bakuban láthattuk, most nem volt annyira fontos mindent beleadnom a Q2-ben. Hibáztam párat, tanultam belőlük, most arra koncentrálok, hogy ne kövessek el újabbakat."

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is kiállt fiatal pilótája mellett. „Charles egy harcos. Bakuban hibázott az időmérőn, Monacóban türelmesebbnek kellett volna lennie Hülkenberggel szemben a versenyen, keserű pirula volt azonban neki, hogy hazai pályán olyan hátulról kellett rajtolnia egy Ferrarival – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak. – Egyre jobban és jobban dolgozik együtt a mérnökökkel, nagy hajlandóságot mutat arra, hogy tanuljon, és tisztában van a képességeivel. Nagyszerű futamokra számítok tőle."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK