Leclerc tanult a hibáiból, változtatott a hozzáállásán

Forma-1, Kanadai Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 07: Charles Leclerc of Monaco and Ferrari prepares to drive in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 07, 2019 in Montreal, Canada. Charles Coates/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Ferrari fiatal monacói pilótája idén eddig finoman szólva sem a legerősebb oldalát mutatta az időmérő edzéseken, a csapat mellett ő is többször hibázott, a jövőben azonban más megközelítést alkalmaz, amitől azt reméli, hogy többet nem követi el ugyanazokat a bakikat.

Charles Leclerc-t többen, köztük versenyzőtársai is kritikával illették a Monacói Nagydíj után, amiért kissé felelőtlenül vetődött be Nico Hülkenberg Renault-ja mellé, balesetet okozva a manőverrel. Nem ez volt azonban a monacói pilóta első bakija az idén, korábban ugyanis két időmérő edzésen, Azerbajdzsánban és Barcelonában is saját hibájából esett el attól, hogy jobb eredményt érjen el. A Ferrari fiatal pilótája ezek hatására változtatott a hozzáállásán, és mostantól csak akkor fog mindent beleadni az időmérőn, amikor igazán számít.

Leclerc másképp kezeli az időmérőket, mint a szezon első szakaszában Forrás: AFP/2019 Getty Images/Charles Coates

Már az idei szezon előtt többen pedzegették, hogy az időmérő lehet Sebastian Vettel újdonsült csapattársának gyengéje, tavaly ugyanis Leclerc teljesített a legrosszabbul a mezőnyben az elméleti legjobb köridőkben, abban a mutatóban, ami azt vizsgálja, hogy az adott pilóta a legjobb szektoridejeit a legjobb körében futotta-e meg az adott időmérőn, vagy sem.

Leclerc-nek tavaly mindössze háromszor sikerült ez, amivel az egész mezőnyben a leggyengébb volt ebben a mutatóban, miközben Sebastian Vettel a legjobb,

ő 11-szer rakta össze a legjobb szektoridejeiből a leggyorsabb körét. Leclerc egyelőre az idén sem mutat fejlődést, hatból hatszor volt ugyanis jobb az elméleti legjobb köre az időmérőn a valós legjobbjánál, más kérdés, hogy Vettel is elmarad a tavalyi szintjétől, mivel még ő sem tudott egyszer sem azonos időt futni az elméleti legjobbjával, viszont átlagosan kevesebbel maradt el attól csapattársánál.

Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Max  Verstappen, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Christian  Horner, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Max  Verstappen, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Christian  Horner, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Max  Verstappen, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Christian  Horner, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Racing Point, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj

A másik, amiben Leclerc egyelőre nem volt a legjobb, az a kockázatvállalás, hiszen Bakuban és Barcelonában is túlvállalta magát az időmérő második szakaszában, jóllehet előbbinél a csapat is benne volt a hibában, amiért szükségtelenül a keményebb gumin küldte pályára pilótáit a hűlő aszfalton.

A monacói pilóta ezzel együtt érzi, hogy változtatnia kell, amit elmondása szerint meg is tett.

„Baku után változtattam, addig túl keményen nyomtam a gázt a Q2-ben. Az hiba volt, mert könnyedén bejuthattunk volna a Q3-ba, az a baleset valószínűleg kissé buta dolog volt. Azután Barcelonában megsérült a padlólemez, túl keményen hajtottam, szélesre engedtem az autót. Ezek után az esetek után változtattam a hozzáállásomon" – nyilatkozta Leclerc.

A tavaly még a Saubernél versenyezve nem volt magától értetődő, hogy ott lesz a harmadik szakaszban az időmérőkön, ezért aztán ott már a kvalifikáció elejétől mindent ki kellett sajtoljon az autóból, míg a Ferrarinál más megközelítés szükséges.

A Sauberrel muszáj volt már az időmérő elejétől a haráton autózni Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„Voltak hibáim. Egyértelműen változik az ember hozzáállása, amikor a Ferrarihoz érkezik. Tavaly a Q1-től a Q3-ig mindent beleadhattam, de ahogy Bakuban láthattuk, most nem volt annyira fontos mindent beleadnom a Q2-ben.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is kiállt fiatal pilótája mellett. „Charles egy harcos. Bakuban hibázott az időmérőn, Monacóban türelmesebbnek kellett volna lennie Hülkenberggel szemben a versenyen, keserű pirula volt azonban neki, hogy hazai pályán olyan hátulról kellett rajtolnia egy Ferrarival – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak. – Egyre jobban és jobban dolgozik együtt a mérnökökkel, nagy hajlandóságot mutat arra, hogy tanuljon, és tisztában van a képességeivel. Nagyszerű futamokra számítok tőle."