Vágólapra másolva!
A Red Bull fejleszti és szállítja az IndyCar részére az F1-es glória és a saját elgondolású aero szélvédő ötvözetéből létrejött fejvédő szerkezetet. A sorozat veteránja szerint az F1-ben is ez lehet a jövő.

Noha az FIA végül a glória néven ismert fejvédő szerkezetet valósította meg a Forma-1-ben, a Red Bull nem adta fel a saját fejlesztésű, „aero szélvédő” nevű koncepcióját sem, és az Indianapolis 500 alkalmából bejelentették, hogy a 2020-as szezontól az IndyCarban használni is fogják a megoldást.

A szerkezet lényegében egy titánium keretből és egy polikarbonát szélvédőből áll, előbbi 150 kilonewton terhelést bír el, ami megegyezik a glória adottságával. A szélvédővel kapcsolatban azt ígérik, hogy nem fog tükröződni, párásodni, és lehetséges, hogy letéphető fóliarétegek is lesznek rajta, amit beszállítóktól szereznek majd be.

Az IndyCarban a glória és a szélvédő hibridje valósul meg Forrás: Red Bull Advanced Technology

„Az első, 2016-os prototípusok kifejlesztése és bemutatása óta nyilvánvaló, hogy az aero szélvédő javíthatja a versenyzők biztonságát, amikor az autók pilótafülkéjét frontális ütközések érik. Az InyCar és a Red Bull Advanced Technologies együttműködése lehetőséget teremt, hogy olyan védőrendszert készítsünk, ami megelőzi a súlyos sérüléseket és adott esetben életmentő is lehet” – mondta Christian Horner.

Az F1-es pilóták közül sokan ágáltak a glória bevezetése ellen, az IndyCar egyik veteránja, Scott Dixon viszont támogatja azt, és részt is vesz a fejlesztésben. Szerinte ez lehet a glória utódja is.

„Szerintem a Red Bull változata több szempontnak is megfelel – idézte az Autosport. – Eléggé lenyűgöző, ahogy egy F1-es csapat dolgozik egy ilyen folyamaton, minden apróságra odafigyelnek, és megcsinálják, amit az IndyCar szeretne. Az egész azzal kezdődött, amit az IndyCar a PPG-vel megpróbált, és az ott használt szélvédőt ide is áthozzák.”

Így nézett ki a Red Bull F1-es prototípusa Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

„Szerintem sokkal több problémát megold, úgyhogy jó dolognak tartom. Talán a glóriának is ebbe az irányba kellene mennie. Esztétikai szempontból mindenkinek meglesz a maga véleménye, de ez nagy előrelépés” – mondta az ötszörös IndyCar-bajnok és háromszoros Indy 500-győztes versenyző. Az IndyCarban az elmúlt 20 év során hat haláleset történt, ebből öt oválpályákon,

a korábbi F1-es pilóta, Max Chilton le is mondta a szereplést az idei négy további oválpályás versenyen „kockázatmenedzsmentre” hivatkozva.

„Izgatottan és örömmel várom a kiváló proaktív munka eredményét, amit az IndyCar végez a versenyzők védelme érdekében, és a megoldást, amit az aero szélvédőt fejlesztő Red Bull Advanced Technologies-zal együttműködésben készítenek. Ez lesz a világ legfejlettebb fejvédője együléses versenyautók számára, és 2020-ban vezetik be” – nyilatkozta a brit pilóta.