Meglehetősen hamar világossá vált az idei szezonban, hogy több csapatnak nagy fejtörést okoznak a megváltoztatott gumik. A leglátványosabban a Ferrari szenved velük, de például a Haasnál is többször hangoztatták, hogy ötletük sincs, miként lehetne megfelelően kezelni az idei, tavalyihoz képest vékonyabb futófelületű Pirelliket. A küszködő istállók a Red Bull vezérletével elkezdtek lobbizni azért, hogy még az idei szezon közben hozzák vissza a tavalyi abroncsokat, mindezt a rossz nyelvek szerint azért, hogy így csökkentsék a gumikat az elsők között megértő Mercedes fölényét. Az Osztrák Nagydíj péntekjének reggelén zártkörű ülésen szavaztak a csapatok,
az eredmény pedig vagy 5-5, vagy 6-5 lett, de mivel 70%-os többségre lett volna szükség a változáshoz, mindkét aránynál egyaránt marad minden a régiben,
továbbra is a Pirelli 2019-es gumijait kell használnia a csapatoknak.
Biztosan a 2018-as abroncsok visszahozatala mellett volt a Red Bull, a Toro Rosso, a Ferrari és a Haas, biztosan ellene pedig a Mercedes, a Force India, a Williams, a Renault és a McLaren. Arról megoszlanak a hírek, hogy az Alfa Romeo melyik tábort erősítette, mert
bár a Ferrari ügyfeleként logikusan a 2018-as gumik mellé kellett volna, hogy álljon, úgy hírlik, hogy Frédéric Vasseur csapatfőnökre nem gyakoroltak nyomást ez ügyben,