Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem tudott egykönnyen túllépni azon, hogy az Osztrák Nagydíj előtt tartott szavazáson nem sikerült elérni, hogy az idei szezon közben hozzák vissza a tavalyi idényben használt, a Ferrarinak jobban fekvő abroncsokat.

Mint mindig, az idei szezonban is a gumik jelentik az egyik legfőbb beszédtémát a Forma-1-ben. Akadnak, akiknek sikerült megbarátkozni a Pirelli idei abroncsaival, míg másoknak nem. A gumikat az egyik legjobban megértő csapat történetesen a Mercedes, amely az eddigi kilenc futamból nyolcat megnyert, míg a rivális Ferrari rengeteget szenved.

Az Ezüstnyilak ezen a téren tapasztalt fölényének csökkentéséért az Osztrák Nagydíj péntekjén a Red Bull és a Ferrari kezdeményezésére szavazást tartottak arról, hogy visszatérjenek-e a 2018-as gumikhoz, az ehhez kellő 70%-os többség azonban nem jött össze, amelyen Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke utólag sem igazán tudta túltenni magát.

Binotto nem tudta elengedni, hogy nem ért célt a gumilobbi Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Frankhoermann/Sven Simon

A GPhírek részvételével zajló futam utáni sajtóbeszélgetésen Binottót természetesen elsősorban a verseny 69. körében Charles Leclerc és Max Verstappen között történt ütközésről és a holland büntetésének elmaradásáról kérdezték, az egyik kérdésre adott válasza közben a svájci szakember azonban magától rátért arra, hogy

még mindig zavarja, hogy nem sikerült elérni a 2018-as abroncsok visszahozatalát.

„A mai jó csata volt. Normális esetben akkor vannak jó csaták, amikor egyik autó teljesítménye sem lóg ki felfele, ez a hétvége ebből a szempontból tehát remek volt. Ugyanakkor a gumikkal szerintem elszalasztottunk egy nagyszerű lehetőséget, szerintem tennünk kellett volna valamit. Néha sokat beszélünk, de nem teszünk semmit.

Ez remek lehetőség lett volna arra, hogy összébb húzzuk a mezőnyt."

A legfőbb változás a tavalyi és az idei abroncsok között, hogy a 2019-es specifikációnak vékonyabb lett a futófelülete, a Pirelli többek között ezzel érte el, hogy a gumik ne legyenek annyira hajlamosak a túlmelegedésre és a hólyagosodásra, amellyel tavaly a Mercedesnek igencsak meggyűlt a baja. Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős igazgatója szerint már csak ezért is hiba lett volna visszatérni a tavalyi gumikhoz, azokkal ugyanis ismét jelentkeztek volna ezek a gondok, ami már csak biztonsági megfontolásból sem lett volna szerencsés.

Marad a 2019-es specifikáció Forrás: Motorsport Images

Ezzel egyetértett Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója is. „Nem volt egyértelmű, hogy a tavalyi futófelület-szélességre váltás pozitív hatású lesz.

Green véleményét nem osztotta Paul Monaghan, a Red Bull Racing főmérnöke. „Mi boldogan elfogadtuk volna a 2018-as gumik visszahozatalát, szerintem nem akkora a kockázat, mint néhányan gondolják. Minden arról szól, hogy jobbá tegyük a showt.

Akárhogy is, az 5-5-ös döntetlenre végződő szavazás miatt maradnak a 2019-es gumik, amelyek korántsem tökéletesek, a felmerülő igényeket, mint például a működési tartomány kiszélesítését azonban már csak a 2020-as idényre hajthatja végre a Pirelli.