Vágólapra másolva!
A pletykákat tagadva a Haas megerősítette, hogy a Német Nagydíjon sem változik a pilótafelállásuk, ezzel továbbra is várni kell arra, hogy a szezon közben változzon az F1-es mezőny összetétele.

A főszponzorral kapcsolatos huzavona mellett a Haas vezetése a pilóták miatt is idegeskedhetett a múlt hétvégén rendezett Brit Nagydíj során, mivel Kevin Magnussen és Romain Grosjean összeakadt a rajt után, ez pedig a dán pilóta kieséséhez vezetett, míg francia csapattársa is lemaradt a pontszerzésről.

Az általában szókimondó csapatfőnök, Günther Steiner nem is kímélte a versenyzőit, akik szerinte még mélyebbre ásták a gödröt, amibe a nehezen beállítható autójuk, és ezáltal a gyenge eredmények miatt kerültek. A futam után a Reddit F1-es fórumának egy felhasználója belsős információkra hivatkozva azt állította, hogy versenyzőcsere is várható a csapatnál.

Grosjean a Brit Nagydíj első szabadedzésén a bokszutcából kihajtva törte össze az autóját Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A felhasználó forrásának hitelességéről a fórum moderátorai állítólag meggyőződtek, de az értesülés valóságtartalmát ők sem tudták megerősíteni. A szóbeszéd szerint Steiner a Brit Nagydíj után engedélyt kért az istálló tulajdonosától, Gene Haastól, hogy menessze az egyik pilótáját, és állítólag Esteban Oconra szeretnék lecserélni Grosjeant. A Racefans megkeresésére azonban

a Haas megerősítette, hogy a Német Nagydíjon a megszokott pilótapárosukkal vesznek részt.

Grosjean az istálló 2016-os elindítása óta a Haas tagja, Magnussen pedig 2017-ben érkezett a csapathoz, szintén a mai Renault-tól. Mindketten rutinos tagjai a mezőnynek, ennek ellenére gyakran követnek el vezetői hibákat, illetve az agresszív versenyzésből adódóan is rendszeresen veszítenek pontokat, amelyek érzékeny veszteségek a szoros középmezőnyben.

Ocon keresi a visszatérés lehetőségét Forrás: AFP/2019 Getty Images/Charles Coates

Jelenleg a leghosszabb olyan időszak tart az F1-ben, amely során nem volt példa szezonközi versenyzőcserékre. A 2018-as szezon volt az első a világbajnokság történetében, amikor egyik csapat sem változtatott a pilótapárosán a szezon kezdete és vége között, és bár természetesen a télen történtek átigazolások, az idei szezon első fele során is állandó maradhat a mezőny összetétele.

Ocon neve a Mercedesszel versenyző Valtteri Bottas ülésével kapcsolatban is felmerült, Matthew Carter, a Lotus korábbi ügyvezetője nemrég erről spekulált a Missed Apex podcastban, de Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Brit Nagydíj során arról beszélt, hogy Bottas tett egy lépést a szerződéshosszabbítás felé.