A csapatok belementek, hogy jövőre még több F1-es futam legyen

Forma-1, Magyar Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 04: Antonio Giovinazzi of Italy driving the (99) Alfa Romeo Racing C38 Ferrari on track during the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 04, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Minden jel arra mutat, hogy 2020-ban rekordot jelentő 22 versenyt fognak rendezni a Forma-1-ben. A csapatok a Magyar Nagydíj hétvégéjén döntöttek arról, hogy támogatják az erre irányuló tervezetet, de nem mindenki maradéktalanul elégedett.

A Forma-1-es istállók megegyeztek a Liberty Mediával, miszerint jövőre a jelenleginél eggyel több, 22 futam lesz a naptárban. Az egyeztetéseken arról is döntöttek, hogy az extra versenyhétvége ellenére nem növelik meg a felhasználható erőforráselemek számát. Az eddigi legtöbb, amit egy szezonban rendezte, 21 futam volt.

A szurkolók bizonyára nem bánnák, hogy eggyel több versenyt láthatnak Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Azzal, hogy a Spanyol Nagydíj valószínűleg még egy évre marad, jövőre minden bizonnyal 22 futamot fogunk látni.

Mivel 21-nél több nagydíjhétvégéről van szó, ezért a Liberty Mediának a csapatok egyhangú támogatására volt szüksége.

A szombati tárgyalás előtt egy nappal, az FIA szokásos sajtótájékoztatóján – amelyen a GPhírek is részt vett – a jelenlévő csapatfőnökök ki is fejtették véleményüket a kérdésről. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnköe arról beszélt, hogy az extra futam miatt növelni kellene a megengedett motorok és egyéb komponensek számát. Ugyanakkor a költségek szinten tartása végett ezt a tesztelési lehetőségek rovására tenné.

– mondta. – Mi lenne, ha némileg csökkentenénk az előszezoni és a szezonközi tesztek számát, ha ez felszabadítana egy motort, amit a legtöbb csapat egyébként is felhasználna?" – tette fel a költői kérdést.

A Red Bullnak nem lenne ellenére a szezononkénti négy felhasználható motor Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Claire Williams, a Williams csapatfőnöke más oldalról közelítette meg a problémát. Szerinte elsősorban nem a motorkomponensek okoznak fejtörést.

– magyarázta. – Két egymást váltó személyzetet meg nem tudunk alkalmazni, mivel már most is a pénzügyileg megengedhető maximális létszámú csapattal dolgozunk" – tette hozzá.

Ottmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke egyáltalán nem támogatja a 22 versenyből álló szezon ötletét.

Szerinte a több futammal a Forma-1 elvesztené exkluzivitását, ennek ellenére a szavazáson végül belement, hogy legyen 22 futam, a megállapodás a csapatfőnökök és Chase Carey, a Forma-1 első embere között ugyanis megszületett. A tárgyalás részleteiről Toto Wolff számolt be.

Ottmar Szafnauer (balra) nem örült a 22. versenynek Forrás: Motorsport Images

„Röviden annyi történt, hogy megegyeztünk egy huszonkettedik versenyről – jelentette ki. – Hagynunk kell dolgozni a Libertyt, hiszen a Forma-1 fejlesztése a céljuk. Ha több promótert tudnak bevonzani, annak nem szabad ellenállnunk" – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke az Autosportnak.

Wolff elmondta, hogy a legnagyobb vita a büntetlenül felhasználható motorok számának lehetséges növeléséről zajlott.

– szögezte le. – Az extra hétvégét nem használhatjuk fel arra, hogy növeljük az erőforráselemek számát."