A Magyar Nagydíj akár ismét bizonyítékul szolgálhatott arra, hogy amennyiben a csapatok pénteki felkészülésébe porszem, vagy ez esetben esőcsepp kerül, az megbolygathatja a versenyt is, mivel az istállóknak nem áll rendelkezésére annyi adat az egyes gumikeverékek működéséről, adott esetben nem tudják megfelelően beállítani az autót és a többi. Az idei hungaroringi verseny első három helyezettje azonban nem gondolja úgy, hogy mondjuk a pénteki nap törlésével izgalmasabbá lehetne tenni a versenyeket, szerintük más területeken kell keresgélni ehhez.
Jelenleg a pilótáknak két másfél órás, valamint egy darab egyórás szabadedzésen van lehetőségük felkészülni adott versenyhétvégén a futamra,
ebből a péntek délutáni tréning az, amelyik a legfontosabb, azt rendezik ugyanis azonos időszakban a versennyel.
A Magyar Nagydíjon ezt a gyakorlást elmosta az eső, ami ezt jelentette, hogy nem tudtak annyit készülni vasárnapra. Lehet, hogy a jövőben érdemes lenne szándékosan megkurtítani a versenyzők felkészülését, hogy kiszámíthatatlanabb futamokat kapjunk? „Soha nem gondolkoztam ezen igazán, de ha segítheti a versenyzést, akkor miért ne – nyilatkozta Lewis Hamilton a felvetésre. – Ezen a hétvégén a Red Bull szerintem nem is ment hosszú etapot, mi is csak az első szabadedzésen, így azon kevesek egyike voltunk, akik futottak ilyet. Nem tudom, hogy ennek mekkora volt a szerepe."
Az ötszörös világbajnokkal szemben Sebastian Vettel azonnal egyértelmű álláspontra helyezkedett és kiemelte, hogy régen, még a tesztelés betiltása előtt jóval többet tölthettek el az autóban a pilóták, ezt a kevéske időt pedig ő nem szeretné még jobban lerövidíteni.
Nem, én szeretek vezetni, úgyhogy elég rossz lenne, ha megszabadulnánk némi pályán eltöltött időtől
– jelentette ki a négyszeres világbajnok. – Nem hiszem, hogy a jelenlegi helyzetben eleget vezethetünk, sok a verseny, de összességében szerintem nem vezetünk sokat. Úgyhogy kár lenne érte. Ha szeretnénk javítani a versenyzésen, akkor szerintem más dolgokra is lehet koncentrálni ahelyett, hogy elvennénk vagy hozzáadnánk a programhoz szabadedzéseket."
Vettel válasza után már Hamilton is inkább azon a véleményen volt, hogy nem ez a legfontosabb kérdés a jelenlegi F1-ben. „Egyértelműen segíti az izgalmakat, ha az ember úgy vág neki egy futamnak, hogy nem tudja, mit bírnak a gumik. Szerintem ez nem rossz dolog, hozzáadhat az izgalmakhoz. Amikor az ember feltesz egy közepes vagy egy kemény gumit és egyikünk sem tudja, hogy meddig tud vele elmenni, az egyértelműen kérdésessé teszi a stratégiát.
Úgyhogy értem a felvetést, de szerintem is vannak nagyobb problémáink a jövőre nézve, mint például az autók kialakítása."
Ami a gumikat illeti, Verstappen kiemelte, hogy sokszor akkor is úgy tesznek fel mondjuk egy kemény keveréket a versenyen, hogy egy kört sem tettek meg vele a szabadedzésen, amikor a körülmények egyébként lehetővé tették volna a gyakorlást, és ilyen esetben sem szoktak bajban lenni.
„Én szeretem az ismeretlen jelentette kihívást, ugyanakkor szerintem is az autók követésén kellene dolgoznunk, mert így is gyakran használunk olyan gumit a futamon, amit nem ismerünk, viszont amikor ezt feltesszük és mondjuk rossz az autó egyensúlya, a hátul haladónak akkor is nehéz előznie – ecsetelte Verstappen. – Ha valaki gyorsabb, annak képesnek kellene lennie előzni. Ennek köze van a gumikhoz is. Ha mindenfajta előismeret nélkül feltesszük a kemény keveréket, akkor is képesek vagyunk elöl maradni és elmenni a verseny végéig."