Vágólapra másolva!
Tendert írt ki az FIA, ezúttal szabványos guminyomás- és gumihőmérő szenzor beszállítására várnak jelentkezőket. Ez lehet az egyik legfontosabb fegyver a trükközők ellen.

A megfelelő üzemi hőfok lehet az egyik legértékesebb valuta a Forma-1-ben a 2021-es szezontól, mert várhatóan betiltják majd a gumimelegítő paplanokat, így a bokszból kifelé hajtó autók jóval nagyobb hátrányban lehetnek majd a már üzemmeleg abroncsokon közlekedő versenyzőkkel szemben, és a rajt utáni pillanatok is sokkal nehezebbnek ígérkeznek.

A csapatok várhatóan minden trükköt bevetnek majd, hogy a gumik minél melegebbek legyenek, amikor felkerülnek az autókra vagy minél gyorsabban érjék el a kívánt hőmérsékletet, az FIA viszont megpróbálja elejét venni a próbálkozásoknak, és a várhatóan egységesedő keréktárcsákhoz egységes guminyomás- és gumihőmérő rendszert (TPMS) rendelnek egy kizárólagos beszállítótól.

Új gumikhoz és felnikhez új szenzorok dukálnak Forrás: Andy Hone

A tender szerint az ajánlatot augusztus 30-ig kell benyújtani, győztest október 4-ig hirdetnek, a prototípust pedig november 15-ig kell leszállítani a Pirellinek, hogy már a 2021-es, 18 colos keréktárcsákra szánt gumik teszteléséhez is lehessen használni az eszközt. A csapatok várhatóan februártól kapják meg az új eszközt, de jövőre még nem kell bevetni.

Az FIA azt várja az eszköztől, hogy a szövetség és a csapatok részére is pontos adatokkal szolgáljon, és megkönnyítse az éppen használt gumik felismerését is.

A szenzorok a kerék több pontján mérik majd a hőmérsékleteket, a felnin, a futófelületnél, a felniben áramló levegő hőmérsékletét. Az adott csapat garázsában lévő összes kereket el kell látni az érzékelőkkel, ez 50 szettet, vagyis 200 kereket jelent, és természetesen felszerelve, valamin tárolás közben is működnie kell.