Kiderült, miért nem jött el a McLaren nagyfőnöke a Hungaroringre

Forma-1, teszt, Barcelona, Zak Brown, McLaren Racing
Zak Brown Team Chief of Mclaren F1 Team - Renault MCL34 portrait during the Formula 1 2019 Pre-Season Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya in Montmelo, Spain on February 18, 2019. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Zak Brown kihagyta a Magyar Nagydíjat, de nem kezdett korai vakációba. A főhadiszálláson figyelte a csapat munkáját, és beengedte a Sky Sports kameráját is.

A Renault F1-es gyárának néhány héttel ezelőtti bejárásához hasonlóan a Sky Sports a McLaren berkeibe is bebocsátást nyert. A Ron Dennis által építtetett McLaren Technology Centerben a versenyistálló vezérigazgatója, Zak Brown fogadta a csatornát, aki évente 4-5 alkalommal nem a helyszínről, hanem a gyárból figyeli az eseményeket.

Brown az irodájában elmondta, „racing junkie-nak” vagyis szabad fordításban versenyfüggőnek tartja magát, ezért a munkahelyén is körbevette magát a relikviáiban, ezek között elsőre meglepő módon egy Williams (gyaníthatóan a Brown által összehozott Martini szponzoráció) és egy Porsche is helyet kapott.

Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A McLaren gyárának híres Boulevardján ezúttal is számos híres McLarent kiállítottak, Brown erre azt mondta, olyan, mintha nagy Hot Wheels autói lennének, majd bekísérte a riportert a csapat irányítóközpontjába, az ún. Mission Controlba, ahol ezúttal egy különleges vendég, a golfozó Ian Poulter is figyelhette az eseményeket.

„A Mission Controlban körülbelül 35 adatelemző mérnök dolgozik, akik valós időben kommunikálnak a versenycsapat Magyarországon lévő tagjaival. Van itt egy nagyszerű nézőterünk is, ahol alkalom adtán fontos embereket is vendégül látunk” – magyarázta Brown.

Az amerikai üzletember később megmutatta a csapat ipari szimulátorát is, kiemelve, hogy a McLaren volt az első, ami elkezdte fejleszteni ezt a rendszert ebben az iparágban, manapság pedig már képesek mindent kipróbálni, amit valós körülmények között is tapasztalnak.

A látogatás utolsó állomása a szélcsatorna volt (ami helyett a McLaren újat kezd építeni), Brown meg is jegyezte, hogy a „Forma-1-ben annyira szoros a verseny, hogy mindennek a legkorszerűbbnek kell lennie, ezért is építünk egy kicsit nagyobbat.”