A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media évek óta arra készül, hogy a sportág legközelebbi, 2021-ben esedékes reformja után a versenyzés kiszámíthatatlanabb, izgalmasabb, kiegyenlítettebb és a csapatok számára olcsóbb legyen. Ehhez az F1 történetében először saját mérnöki gárdát toboroztak, akik önálló kutatás eredményei alapján dolgozzák ki a szabályokat.
A regulák véglegesítése és ratifikálása továbbra is az FIA hatásköre, de Ross Brawn sportért felelős ügyvezető és Pat Symonds technikai igazgató vezetésével az F1 mérnökei számítógépes áramlástani (CFD) szimulációkat és immáron szélcsatorna teszteket is végeznek a Sauber Engineeringnél, minden korábbinál komolyabb kapacitásokkal.
Az F1-es szabályalkotók feladata korábban teljesen kilátástalan volt, mivel az FIA által meghozott regulákat a csapatok több ezer mérnöke kezdte kifürkészni, kiskapukat és kreatív értelmezéseket keresni, ezt ráadásul egyre fejlődő informatikai háttérrel is egyre inkább a maguk javára fordították. Ennek azonban most vége lehet.
Az emberi erőforrás terén elmaradunk attól, amire a csapatok képesek, de nekünk is van egy jó, bár kicsi munkacsoportunk, amit tapasztalt aerodinamikai szakértők alkotnak
– nyilatkozta Symonds az F1 hivatalos weboldalának. – A számítási kapacitás terén borzasztóan nagy fölényben vagyunk bármelyik csapattal összevetve, mert minket semmilyen formában sem korlátoznak” – tette hozzá a brit szakember, aki a Benettonnal, majd jogutódjával, a Renault-val világbajnokságokat is nyert, de csalás miatt később el is tiltották az F1-től.
„Az Amazon Web Services (AWS) szuperszámítógépeit is használhatjuk, és iszonyúan sok processzormagjuk van. A CFD terén a közeget sok kis cellára bontjuk, és minden cellában számításokat végzünk. Egy átlagos csapat 192 magot használ 92 millió cella kezelésére” – magyarázta Symonds.
A jelenlegi konfigurációban 1152 magot használunk, és 550 millió cellát oldunk meg. Jövőre lehetővé válik, hogy akár 2300 magot is bevessünk.”
„Egy nagyságrenddel nagyobb számítási teljesítményt hasznosítunk annál, amit a csapatok [egyenként] használhatnak, és ez megengedi nekünk azt is, hogy két autós szimulációkat végezzünk” – magyarázott Symonds egy lényeges különbséget, hiszen a csapatokat általában kevésbé érdekli, hogy az autójuk mögött milyen (általában káros) légáramlatok jönnek létre.
A csapatok között a mai Alfa Romeo Racing jogelődje, a BMW Sauber volt az egyik úttörő az Albert 2 nevű szuperszámítógéppel. 2010-ben a mára megszűnt Virgin Racing megpróbált pusztán CFD-vel autót tervezni, de megbuktak az ötlettel. A Liberty Mediánál elismerték, elsősorban a CFD-re támaszkodnak, de az eredményeket szélcsatornában is visszaigazolják.