A Mercedes a nyári szünetben sem állt le a fejlesztéssel

Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 02: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 02, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Teljes fordulatszámon dolgozott a címvédő Mercedes istálló motorrészlege augusztusban is, mivel Toto Wolff csapatfőnök szerint hiába vezetik mindkét pontversenyt, úgy kell nekivágniuk a hátralevő futamoknak, mintha új idény kezdődne.

A négyhetes Forma-1-es nyári szünet valójába senkinek sem jelent ennyi pihenőt, két hét az az időszak, amire kötelező bezárni a gyárakat, ezalatt semmilyen, az autó teljesítményét és működését érintő fejlesztést nem lehet végezni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a mérnökök a tengerparton sütkéreznek, sőt, vannak, akik egyáltalán nem is pihennek. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az angliai Brixworth-ben működő motorrészleg éjt nappallá téve dolgozott azon, hogy előrelépést érjen el.

Jön az erősebb Mercedes motor Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Mullan

A motorgyártók általában három fejlesztési lépcsőt terveznek egy szezonra, ebből a harmadik még hátravan. A Ferrari sajtóhírek szerint Spában veti be ezt, és könnyen lehet, hogy a Mercedes is így tesz,

Toto Wolff legalábbis úgy nyilatkozott, hogy a motorrészlegük teljes fordulaton pörgött augusztusban is, miként tette azt minden bizonnyal a Ferrari is.

„Az elmúlt hetekben más csapattagoknál volt a karmesteri pálca, a Brixworth-ben dolgozó kollégáink végigdolgozták a nyári szünetet, hogy fejlesszék az erőforrásunk teljesítményét és megbízhatóságát – mondta a csapatfőnök. – Eközben Brackley-ben kihasználtuk a viszonylagos nyugalmat, hogy fejlesszünk a gyárunkon.

hálásak vagyunk a kollégáknak, akik akkor sem álltak meg, amikor mi nem voltunk bent az irodában."

Óriási az előnyük, mégsem állnak le Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A Mercedes magabiztos, 150 pontos előnnyel vezeti a konstruktőri pontversenyt a Ferrari előtt, Lewis Hamiltonnak pedig 69 pont az előnye a harmadik helyen álló Max Verstappennel szemben. Toto Wolff ennek ellenére nem érzi, hogy lazíthatnak, és inkább úgy gondolnak a hátralevő kilenc futamra, mint egy miniszezonra.

Az elmúlt években láthattuk, hogy a csapat nagyon jól teljesített a nyári leállás után, úgyhogy most is tovább kell dolgoznunk. Ennélfogva a második félidő kezdetét úgy közelítjük meg, mintha egy teljesen új szezon kezdődne, biztosra kell mennünk, hogy nem követünk el hibákat és tovább emeljük a lécet."