Michael Masi, az F1 versenyigazgatója szerint következetes hozzáállással kezelték a helyzetet. Reflektálva arra, hogy Hamilton felemlegette Verstappen és Bottas tavalyi, ütközéssel járó esetét, egy lényeges különbségre mutatott rá a két incidens között.
„Az a szabály életben van, hogy hagyni kell egy autónyi helyet. Elég nyilvánvaló, hogy Charles kiszorította Lewist, és összhangban azzal, ami a múlt hétvégén is történt Spában Pierre Gaslyval, bemutattuk a sportszerűtlenségre figyelmeztető fekete/fehér zászlót, mert a féktáv során kiszorította az ellenfelét.”
„Ha összeértek volna, biztosan megvizsgáljuk részletesebben is, de a ’hagyjuk őket versenyezni’ filozófia mentén Spában arról tájékoztattuk a csapatokat, hogy a fekete/fehér zászlót gyakrabban fogjuk használni, és itt is ez történt. Mindenki ment tovább, ez a motorsportos változata a sárga lapnak.”
Ausztria óta más a helyzet
Hamilton arra célozgatott, hogy Verstappen vitatott helyezkedései után az FIA megtiltotta a pilótáknak, hogy fékezés során cikázzanak, ez manapság is tilos, viszont a versenyzők a következetesség mellett azt is elvárják az FIA-tól, hogy engedjék őket „keményen” küzdeni, és adott esetben kisebb koccanások is férjenek bele a versenyzésbe.
Leclerc az Osztrák Nagydíjon úgy kapott ki Verstappentől, hogy ellenfele a belső ívről nekiment, akkor azt mondta, ő is agresszívabb lesz, ezt a Brit Nagydíj után Monzában is megmutatta.
„Ausztria óta világos, hogy egy kicsit tovább is elmehetünk a védekezés és az előzés során – nyilatkozta az Olasz Nagydíj után. – Ausztria segített abban, hogy változtassak a megközelítésemen, ennek is köszönhető, hogy ma nyerni tudtam. Nyilvánvalóan nagyon határeset volt [a Hamilton elleni védekezés], de boldog vagyok, ha ilyen stílusban versenyezhetek.”