Eldőlt: Nem hozzák vissza a verseny közbeni tankolást az F1-be

Forma-1, Ralf Schumacher, Williams BMW, Ausztrál Nagydíj 2000, tankolás
Ralf Schumacher (GER) Williams FW22 makes a pit stop en route to third place. Australian Grand Prix, Melbourne, 12 March 2000.
Vágólapra másolva!
Hiába volt mellette Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, valamint több versenyző és csapat is, végül leszavazták a futam közbeni tankolás visszahozatalát a Forma-1-be.

Noha egy ideig komolyan foglalkoztatta a gondolat az F1-et, hogy a 2009-es szezon után száműzött verseny közbeni tankolást visszahozza a száguldó cirkuszba, ebből végül nem lesz semmi, derült ki a stratégiai munkacsoport legutóbbi ülésén. Az utántöltés ötletét Jean Todt, az FIA elnöke vetette fel, majd többen is elkezdték támogatni azt, a költségekre és egyéb, a tankolással járó hátrányokra hivatkozva végül azonban leszavazták az újbóli bevezetését.

Ralf Schumacher Williamsét tankolják a verseny közben a 2000-es Ausztrál Nagydíjon Forrás: Williams F1

Hamarosan eljön a 2021-es szabályok véglegesítésének határideje, az utolsó simítások azonban még hátravannak, a csapatoknak több részletet is meg kell vitatniuk a Motorsport Világtanács októberi szavazása előtt. Az egyik ilyen a tankolás kérdése, amire most pontot tettek, a Racefans értesülései szerint

a stratégiai munkacsoport legutóbbi ülésén ugyanis leszavazták annak újbóli bevezetését.

A tankolás visszahozatala mellett az szólt, hogy könnyebbek és kisebbek lettek volna tőle az autók, hiszen nem kellett volna az egész versenyre elegendő üzemanyaggal rajtolniuk, így a tankot sem méretezték volna akkorára. Az ellenérvek között szerepelt a költségek növekedése, valamint a futamok kiszámíthatóbbá válása. Végül ezek győztek.

Egy másik esetleges változtatást is elkaszáltak a csapatok, nevezetesen azt, hogy a mostani egy helyett két kötelező kiállás legyen egy versenyen, azaz a pilótáknak mindhárom gumikeveréket használnia kelljen.

Az autók tömege a jelek szerint tehát változatlan marad, a Racefans úgy tudja, hogy más, azt csökkentő változtatásról nem esett szó, ezt a problémát így vélhetően nem fogják orvosolni 2021-re. A fentebb említetteken túl még szó esett a gumimelegítő paplanokról is, amelyeket az F1 és az FIA szeretne betiltani, az istállók azonban a megtartásuk felé hajlanak.

A csapatok már nem akarnak gyökeres változást a gumik terén Forrás: NurPhoto via Getty Images/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

Megvitatták továbbá a gumikérdést is. Az idén több csapatnak is meggyűlt a baja az abroncsokkal, az Osztrák Nagydíj előtt a Red Bull és a Ferrari vezérletével még a tavalyi abroncsokat is megpróbálták visszahozatni, az elmúlt időszak izgalmas versenyeinek hatására azonban elcsitultak a negatív hangok,ű

a csapatok a jelek szerint már nem akarnak gyökeres változást a 2020-as keverékekkel,

amelyeket mindannyian a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj utáni teszten fognak először egyszerre kipróbálni. A stratégiai munkacsoport következő ülése október elején lesz, a Motorsport Világtanács elektronikus szavazása előtt, amelyen már a 2021-es szabályok elfogadásáról döntenek.