Mercedes: A Ferrari nem az új fejlesztései miatt nyert Szingapúrban

Forma-1, Szingapúri Nagydíj rajt
SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 22: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 and the rest of the field at the start during the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 22, 2019 in Singapore. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedes csapatfőnöke úgy véli, hogy az általános vélekedéssel ellentétben a Ferrari nem a Szingapúrba vitt fejlesztéseinek köszönhetően volt váratlanul gyors. Az Orosz Nagydíjon visszaeshetnek a vörösök?

A Ferrari Szingapúrban bevetett új fejlesztéseinek valódi tesztje következik az Orosz Nagydíjon, ha a vörösök egy olyan versenyen is jól mennek, amelyet mióta csak megrendeznek, kizárólag a Mercedes nyert meg, abban az esetben elmondható, hogy találtak valamit az újításokkal. Ha nem így lesz, akkor Toto Wolff szavai nyernek bizonyítást, a Mercedes csapatfőnöke szerint ugyanis nem az előző versenyen bevetett új első szárny és padlólemez az oka a Scuderia semmiből jött kettős győzelmének.

Mattia Binotto is kíváncsi rá, hogy a szingapúritól teljesen eltérő szocsi pályán mire lesznek képesek az új fejlesztésekkel. „Szocsiban hosszúak az egyenesek és nagyon sima az aszfalt, így ismét nem lesz egyszerű mindent kihozni a gumikból.

kulcsfontosságú lesz a jól kiegyensúlyozott autó" – tekintett előre a Scuderia csapatfőnöke.

Az időmérőn szerzett első és harmadik hely rengeteget számított az utcai pályán Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

Hogy a vörösök mennyire lesznek versenyképesek, az persze nem csak az új fejlesztéseken múlik, de ha valóban annyit segítettek Szingapúrban, mint ahogyan azt sokan vélik, Oroszországban is működniük kell.

A Ferrari legutóbbi sikerét az új fejlesztéseknek tulajdonítók táborát ugyanakkor nem erősíti Toto Wolff, aki szerint nem emiatt volt erős a két SF90-es a Marina Bayen.

„Ez a könnyű magyarázat, szerintem viszont arról van szó, hogy összességében erős csomagjuk van, és mindent jól összeraktak.

Láthattuk, hogy sehol nem voltak a versenytempót tekintve, viszont az újraindításoknál gyorsak voltak. Ha kevesebb Safety Car lett volna, jó helyzetben lettünk volna a végén és talán a futamot is megnyertük volna. Nem jó stratégiát választottunk" – mondta önkritikusan a Mercedes csapatfőnöke.

A jól beállított autó és a pálya karakterisztikája, valamint a Safety Car-fázisok is segítették a Ferrarit Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Wolff szerint tehát a Ferrari arra játszott, hogy az időmérőn megszerzett pályaelőnyt megtarthatja a futamon. A jó egykörös tempó pedig valóban segített nekik a biztonsági autós újraindításoknál, látszólag hamarabb elérték az üzemi hőfokot az abroncsaik, míg a Mercedes pilótái eleinte szenvedtek ezzel, majd mire ők is begyorsultak, ismét jött egy Safety Car.

Az autókat a pálya mellől figyelők elmondása alapján a Ferrarik a szingapúri pálya huplijait is nagyon jól lovagolták meg, ami egyértelműen a jó beállításoknak köszönhető.

Ebből a szempontból rossz hír, hogy Szocsiban biliárdasztal simaságú az aszfalt. „Szerintem nem a fejlesztések miatt voltak gyorsak, hanem azért, mert kihozták a legtöbbet a csomagjukból – mondta Wolff, aki ezzel azt is elismerte, hogy a Mercedes ezt nem volt képes megtenni. – Hihetetlenül erős motorjuk van, ami fontos összetevő, mert többféle stratégiát is lehetővé tesz a beállításokkal. Ugyanakkor ez nem lehet kifogás."