Vágólapra másolva!
Charles Leclerc megbánta, hogy olyan hevesen reklamált a Szingapúri Nagydíj alatt a csapatrádióban, amiért a Ferrari a kerékcserék során elé hozta Sebastian Vettelt. A monacói pilóta tudja, meg kell tanulnia uralkodni magán az ilyen helyzetekben, négyszeres világbajnok csapattársa szerint azonban nincs ebben semmi, ő is ugyanilyen mérges lett volna.

Egy hét sem telt el azóta, hogy a Ferrari a helyes stratégiát alkalmazva kettős győzelmet aratott a Szingapúri Nagydíjon, ezzel újabb összeesküvés-elméleteknek adva táptalajt. A vörösöket sok kritika érte és éri a szurkolók részéről azóta, hogy Sebastian Vettelt egy csapattársáénál korábbi kerékcserével repítették az élre, gyakorlatilag a taktikával eldöntve a pilótáik közötti sorrendet.

Leclerc a verseny alatt többször ki is fejezte nemtetszését a csapat felé, mielőtt a futam után elmagyarázták neki, hogy csak ily módon szerezhettek kettős győzelmet. Az indoklást a monacói pilóta elfogadta és már nyugodtabban nyilatkozott a verseny után, Szocsiban pedig arról is beszélt, hogy legközelebb nem szabad ilyen hevesnek lennie a rádióban.

Leclerc bánja, hogy nem maradt higgadt Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Hogy teljesen őszinte legyek, egyáltalán nem értem az elévágást" – hangzott Leclerc első üzenete a Szingapúri Nagydíjon azután, hogy saját kerékcseréjéről Vettel mögé tért vissza. Mérnöke nyugtatni próbálta, mire jött a válasz: „koncentrálok és koncentrálni is fogok a verseny végéig, csak tudatni akartam az érzéseimet." Erre rátett még egy lapáttal, amikor később a Safety Car-fázis alatt kérte a csapatot, hogy a legjobb motorüzemmódot használhassa, mert meg szeretné támadni Vettelt és nem érzi fairnek ami történt.

Azóta csapaton belül minden valószínűség szerint a Ferrari átbeszélte a dolgot versenyzőivel, az Orosz Nagydíj előtt Leclerc pedig az újságíróknak is elmondta, úgy érzi, túl messzire ment.

„Egyértelműen a rádióüzeneteket” – felelte arra a kérdésre, hogy mit csinálhatott volna jobban Szingapúrban.

A csapat helyesen cselekedett, az első és második helyen értünk célba, ami más stratégiával nem sikerült volna. Csak ez számít. Ebben egyértelműen sokat kell fejlődnöm, a jövőben ilyesmi nem fog megtörténni."

Ezután jobban oda fog figyelni rá, hogy mit mond a rádióban Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Felvetették neki, hogy legközelebb talán ne nyomjon rá a rádió gombjára, és úgy adja ki magából a frusztrációját. „Egyértelműen ez a cél. Az autóban mindig nagyon nehéz ilyenkor, rengeteg az adrenalin. Reggel úgy kelek fel, hogy a győzelemre gondolok, majd este úgy fekszem le, hogy a győzelemre gondolok, úgyhogy néha nehéz, de igen,

Tanulni fogok ebből és azon leszek, hogy többet ne történjen ilyesmi."

Sebastian Vettel tökéletesen átérezhette Leclerc helyzetét, pályafutása során ő is többször került olyan szituációba, hogy elragadtatta magát a rádióban.

A négyszeres világbajnok nem tulajdonít nagy jelentőséget az egésznek, sőt, úgy véli, ő is ugyanígy reagált volna csapattársa helyében.

„Szerintem ez teljesen normális, nyilvánvalóan nyerni akart. Ideges lett, amikor rájött, hogy ő van hátul, fordított esetben valószínűleg én is ugyanilyen ideges lettem volna. Ez része az érzelmeknek, amelyek lejátszódnak bennünk vezetés közben. Ha nem lennének érzelmek, az azt jelentené, hogy nem érdekel minket, és nem hiszem, hogy sok olyan versenyző van, akit mindez nem érdekel."

Vettel megérti, hogy Leclerc miért idegeskedett Forrás: Sputnik/Vladimir Astapkovich

Vettel szerint egyébként sem érdemes sokat elemezgetni az ilyen heves rádiózásokat, mert azok adrenalintól fűtve születnek.

Szerintem ha ugyanezt megnéznénk egy futballista vagy akár egy golfozó esetében, meg lennénk lepve. Nincs értelme megpróbálni megérteni az okokat minden olyan üzenet mögött, ami a pillanat hevében hangzik el."