Hamiltonnak nem nehéz nem gondolni a hatodik vb-címére

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Orosz Nagydíj
SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 29: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP looks on, on the drivers parade before the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 29, 2019 in Sochi, Russia. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton hétvégi győzelmének köszönhetően a Mercedes az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet is bebiztosíthatja Szuzukában. A brit pilóta egyelőre nem foglalkozik a kérdéssel, helyette inkább a jó teljesítményt nyújtó riválisokat dicsérte.

Nagy lépést tett a 2019-es világbajnoki címek megnyerése felé a Mercedes a múlt hétvégén rendezett Orosz Nagydíjon. Az Ezüstnyilak kiemelkedően sikeresek voltak a nyári szünet előtt, mindössze két versenyt nem a Mercedesek nyertek, augusztus vége óta azonban zsinórban háromszor kikaptak a Ferrariktól.

Az aszálynak Lewis Hamilton vetett véget, és ezzel 73 pontra növelte előnyét Valtteri Bottasszal szemben a világbajnoki pontversenyben, a 3. helyezett Charles Leclerc pedig már 107 pontos hátrányban van hozzá képest. Az ötszörös világelső ezzel pole pozícióba került a címvédés felé vezető úton.

Hamilton már a hatodik világbajnoki cím kapujában áll Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Hamilton ugyan a Japán Nagydíjon még nem biztosíthatja be hatodik világbajnoki elsőségét, de azt elérheti, hogy már csak Bottasnak legyen matematikai esélye az előzésre. Ahhoz, hogy ez létrejöjjön, Leclerc maximum 3, Max Verstappen 6, Sebastian Vettel pedig legfeljebb 24 ponttal szerezhet többet nála Szuzukában. Ez azt is jelentené, hogy

sorozatban hatodik alkalommal végezne egyazon csapat valamelyik versenyzője a tabella élén, amivel a Mercedes átadná a múltnak a Ferrari (és Michael Schumacher) ötéves csúcsát.

Az egyéni vb mellett a Mercedes a konstruktőri pontversenyt is megnyerheti a következő versenyen. A Ferrari lemaradása jelenleg 162 egység, és ha ez a Japán Nagydíj után legalább 176-ra duzzad, matematikailag is eldől a kérdés. A Mercedes ebben a tekintetben nem előzné meg az olaszokat, „csak” egyenlítenének, hiszen 1999 és 2004 között a Ferrari is hat konstruktőri címet gyűjtött be.

A Mercedes akár már a jövő hétvégén ünnepelhet Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Az oroszországi verseny után Hamilton kijelentette, egyelőre nem foglalkoztatják ilyen gondolatok, ehelyett futamról futamra próbál építkezni. „Nem annyira nehéz másra koncentrálnom – árulta el a leintés utáni sajtótájékoztatón. – Mindig az adott feladatra fókuszálok, ami ráadásul mostanában nem is olyan egyszerű. Minden hétvégén a lehető legjobbat próbálom kihozni magamból.”

A színvonalas mezőny fejlődésre készteti

A nyári szünet óta a Ferrari sokkal versenyképesebb, ezért a futamok végkimenetele nem annyira egyértelmű, mint a szezon korai szakaszában. Hamilton kiemelte, nagyon élvezi a maranellóiakkal vívott küzdelmet, de az Orosz Nagydíj után más csapatok versenyzőit is méltatta.

„Lenyűgöző a Ferrari tempója, remek csatákat vívunk egymással – folytatta. – Emellett rengeteg pilóta is kiváló teljesítményt nyújt, mint például Charles, Valtteri, Seb, Max vagy Carlos [Sainz].”

A verseny után a Mercedes mérnökei elsiettek a repülőhöz, de Hamilton és Bottas ott maradt értekezni a gyári mérnökökkel

Az ötszörös világbajnok hozzátette, pályafutása során még nem látott ennyire színvonalas mezőnyt, és ez őt is további fejlődésre készteti.

„Azt hiszem, ez az egyik legjobb szezon, ami az ellenfelek magas szintű teljesítményét illeti – vélekedett. – Emiatt persze mindenkinek még magasabb fokozatba kell kapcsolnia, beleértve engem is.”

A csapatfőnököt 2013-ra emlékezteti a helyzet

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is kihívásként éli meg a jelenlegi helyzetet a Forma-1-ben. Bár csapata nagy előnnyel vezeti mindkét pontversenyt, az osztrák üzletember kijelentette, „láthatjuk, hogy az előző néhány versenyen már nem a miénk volt a legjobb csomag” és bár jónak nevezte az autójuk teljesítményét, „a motorerő és a légellenállás terén hátrányban vagyunk a Ferrari mögött.”

Wolff szerint kemény munkára van szükség a Mercedes részéről, de „mókás kihívásnak” nevezte a szezon alakulását. Elismerte, alkalmazkodniuk kell ahhoz, hogy nem minden helyszínre érkeznek esélyesként, és nehéznek is nevezte a szemléletváltást. „Emlékszem, olyan ez, mint 2013-ban volt, azzal a különbséggel, hogy most még vezetjük a bajnokságot” – utalt a csapatnál töltött első évére.