Vettel megússza a büntetést, a főszponzor logóit azonban nem

Forma-1, Orosz Nagydíj, péntek, Vettel, Ferrari
SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 27: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 on track during practice for the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 27, 2019 in Sochi, Russia. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sajtóhírek szerint a Ferrarinak nem kell MGU-K-t cserélni Sebastian Vettelnél az Orosz Nagydíjon történt kiesés miatt a Japán Nagydíjra, amelyen újra feltűnik a főszponzor legutóbb Monacóban látott logója az autókon.

Sebastian Vettel Orosz Nagydíjon történt kiesése amellett, hogy megfosztotta a Ferrarit a győzelemtől és a Mercedesnek ajándékozta azt, akár a soron következő Japán Nagydíjra is hátrányba hozhatta volna a vörösöket. A négyszeres világbajnok a kinetikus motorgenerátor (MGU-K) hibája miatt parkolt le a szocsi pálya harmadik szektorában, a komoly következményeket azonban megúszta, hiszen amennyiben komolyan károsodott volna az egység és cserélni kellett volna azt, Vettelre hátrasorolásos büntetés várt volna Szuzukában.

Vettel nem kerül hátrányba Szuzukában Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Egy szezonban MGU-K-ból kettőt használhat fel egy pilóta, Vettel autójában pedig már a második egység dolgozott Oroszországban. A Motorsport olasz kiadásának információi szerint a futamot a 27. körben feladó négyszeres világbajnoknál

az MGU-K-t nem, csak a vezérlőelektornikát kell cserélni, ebből azonban még volt még egy felhasználható, a büntetést így megúszta.

Mattia Binotto csapatfőnök már az Orosz Nagydíj után úgy nyilatkozott, hogy amennyiben használhatatlanná vált Vettel MGU-K-ja, úgy visszatérhetnek az előző egységhez, ehhez azonban a kettes specifikációjú motorra is vissza kellett volna váltaniuk, ami teljesítményhátrányba hozta volna a német pilótát.

Többekben vélhetően most felrémlett a 2017-es Japán Nagydíj emléke, amelyet Vettelnek nem sokkal a rajt után kellett feladnia műszaki hiba miatt, amivel lényegében utolsó esélyének is búcsút mondott az azévi világbajnoki címre. Nemcsak a két évvel ezelőtti futamra, hanem a tavalyira is visszautalnak a Ferrarinál zajló események, a Racefans értesülései szerint ugyanis Szuzukában visszatérnek az SF90-esre a legutóbb a Monacói Nagydíjon látott Mission Winnow logók.

A Monacói Nagydíj óta nem voltak fenn a Mission Winnow logói a Ferrarikon Forrás: AFP/Boris Horvat

A vörösöket főszponzorként támogató Philip Morris International kampányának logói 12 hónappal ezelőtt, a tavalyi Japán Nagydíjon tűntek fel először a Scuderia autóin és csapatruházatán, majd miután az idei autó bemutatóján és a téli teszteken is jelen voltak, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra lekerültek onnan, mivel az országban vizsgálat indult ellenük. Többen azt állítják, hogy a PMI így igyekszik kijátszani a dohányreklámok tilalmát és valójában bújtatott dohányreklámról van szó. A logók Bahreinben ismét felkerültek a Ferrarikra, a Monacói Nagydíj után azonban hosszú időre száműzték őket, egészen mostanáig.