Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul és Toto Wolff szerint a világ gyorsan változik, hirtelen téma lett a klímaváltozás és a fenntarthatóság kérdése is állandó ügy, amivel az autógyártóknak is foglalkozniuk kell.

Előrehozná egy új motorformula bevezetését a Renault a Forma-1-ben, nyilatkozta Cyril Abiteboul. A francia szakember kijelentette, „hatalmas kockázatnak” tartja, hogy a sportág lemarad a technológiai fejlesztések terén, mert a világ nagyon gyorsan változik.

Felhozta példaként a klímaváltozás veszélyeire figyelmeztető aktivistát, Greta Thunberget, a különböző járművek villamosítását, kitért arra, hogy már a Ferrari is elektromos autó fejlesztését tervezi, és rámutatott, hogy „bármit is gondolunk erről, a villamosítás nem fog abbamaradni.”

Négy gyártó látja el erőforrásokkal a mezőnyt Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Minden tőlem telhetőt megteszek, hogy felgyorsítsuk az új erőforrásokról való gondolkodást, hogy milyennek kellene lenniük, mennyibe kellene kerülniük, és hogy hagyjunk fel az őrületes pénzek elköltésével. Most mind a négy gyártó iszonyú összegeket költ. El kellene kezdenünk arra fordítani a forrásokat, ami releváns lesz a jövőre nézve” – szögezte le a francia szakember.

Abiteboul befagyasztaná a jelenlegi erőforrások fejlesztését, legalábbis a fókuszt az elektromos alkatrészek felé vinné, és megfontolná új energiaforrások használatát is.

„Például a tüzelőanyagcellát meg ilyesmiket, ami talán az F1 jövőjét jelenti. Egyelőre ott tartunk, hogy fokozatosan befagyasszuk a jelenlegi erőforrást, korlátozzuk az évente bevethető specifikációk számát, és 2026-ra legyen egy új erőforrás. Az viszont még hét év, nagyon messzinek tűnik. Nem csak magunkra, hanem az egész F1-es közösségre gondolok.”

Jelen állás szerint a Renault 2021-től csak a saját csapatát látja el erőforrással Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Az F1-ben jelenleg 1,6 literes, turbós, hibrid erőforrásokat használnak nagyságrendileg 1000 lóerős rendszerteljesítménnyel, futamonként maximum 110 kg-nyi benzin elfogyasztásával. A hatásfok terén kiemelkedő a működésük, de a közönség nem kedveli, nagyon költségesek, és a gyártók nehezen kommunikálják a vívmányaikat.

– nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, aki szintén méltatta a jelenlegi technológiát. – Ettől függetlenül a világ változik, emberek milliói tüntetnek az utcákon a klímaváltozás miatt – tette hozzá. – A hibrid rendszernek sokkal jelentőségteljesebbnek kell lennie, de ezt még elemeznünk kell, mert nem könnyű elérni ezt további költségek nélkül.”

2014 óta a Mercedes volt az etalon a motorfejlesztés terén, de a Ferrari már valószínűleg előttük jár Forrás: NurPhoto via Getty Images/Emmanuele Ciancaglini/NurPhoto/Emmanuele Ciancaglini

Az Auto Motor und Sport szerint a Daimler fejlesztési igazgatója, Markus Schaefer szeptemberben kijelentette, hogy az utcai autókba nem terveznek új generációkat a jelenleg gyártásban lévő belső égésű motorjaik után. Ez felveti, hogy az F1-ben miért lenne érdemes tovább fejleszteni ezt a technológiát, és Wolff is utalt arra, hogy előrehozhatják egy új motorformula bevezetését.

A Mercedesnek 2024 végéig van beszállítói szerződése a McLarennel és 2025 végéig a Williamsszel.

„Az összes kollégám a többi beszállítótól is azon gondolkodik, hogy milyen lehet a 2025-ös motor. Az a kérdés, hogy előre kell-e hozni, mert a világ gyorsabb ütemben változik, mint a múltban, és ezt figyelembe kell vennünk.”