Renault: Veszteséges is lehetett volna a motorszállítás a McLarennek

Forma-1, Ricciardo, Sainz, Renault, McLaren, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Renault Sport Formula One Team RS19 and Carlos Sainz of Spain driving the (55) McLaren F1 Team MCL34 Renault battle for position during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul csapatfőnök nem bánja, hogy a McLaren 2021-től nem Renault erőforrásokat használ majd és megerősítette, hogy elsősorban nem ügyfél, hanem partnercsapatra lenne szükségük.

Egyelőre nincs ügyfélcsapata a Renault-nak a 2021-es szezonra, miután jelenlegi vásárlójuk, a McLaren úgy döntött, inkább Mercedes erőforrásokkal folytatják a versenyzést. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke már a bejelentés alkalmával elmondta, hogy szerették volna mélyíteni az együttműködést a wokingi istállóval, de ők erre nem voltak hajlandók.

Abiteboul hozzátette, hogy nem bánja a McLaren távozását és az ügyfélcsapat hiányát sem, a Racefansnek adott interjújában pedig hozzátette, „teljesen semleges” számára, hogy eladnak-e motorokat vagy sem, mert az FIA előírásai szerint az erőforrásokat az alkatrészek áráért kell értékesíteni, és abba nem lehet beépíteni a működési vagy fejlesztési költségeket.

A Renault-nak nem nagy üzlet a motorszállítás Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A francia szakember elárulta, minden alkatrészt külső beszállítóktól vásárolnak, és „abszolút nincs gyártási kapacitás” házon belül. „Kiszervezzük, megkapjuk az alkatrészeket, bevizsgáljuk, megépítjük a motort, de nem gyártunk alkatrészeket, ellentétben Brixworth-szel” – utalt a Mercedes önálló F1-es motorgyárára, ahol megvan az infrastruktúra a házon belüli gyártáshoz.

Abiteboul attól is tart, hogy az infláció, valamint egyéb költségnövekedések miatt a következő évek során már egyenesen veszteséges lenne a számukra, ha a jelenlegi áron motort kellene szállítaniuk.

„Az FIA nem hajlandó elmozdulni a 12 milliós ártól, amit alapvetően el lehet kérni a motorért, úgyhogy lényegében támogatnánk a McLarent. Magyarázza el nekem, hogy miért támogatnám a legközelebbi ellenfelemet, a legközvetlenebb fenyegetést?” – tette fel a költői kérdést a francia menedzser.

A Renault is szeretne magának egy Alfa Romeót, ez majdnem össze is jött, mivel az anyavállalat tárgyalt az Alfa-tulajdonos FCA-val való egyesülésről, de az üzlet nem jött létre Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dean Mouhtaropoulos

Abiteboul nem sok előnyét látja annak, hogy a McLaren adott esetben legyőzi a gyári istállót, és az sem aggasztja, hogy csökken a gyártó befolyása az ügyfelek hiánya miatt. Emlékeztetett, hogy szerinte a Red Bull sohasem szavazott a Renault érdekében, és nem számít erre a McLarentől sem. Az viszont érdekelné, hogy egy már jól működő és fenntartható istállóval társuljanak.

A csapatfőnök meg is jelölte a követendő irányt: „Úgy gondolom, az Alfa/Ferrari kapcsolat jó példa, mert egy marketingalapú projekten osztoznak, ezt vegyítik technológiákkal, a pilóták is szerepet játszanak, valamint a motorok is. Ez egy kiváló példa” – utalt arra, hogy az Alfa Romeo nem csupán Ferrari motorokat használ, hanem bizonyos szempontból az olaszok „B csapata” is.