Vágólapra másolva!
Nem támogatták a csapatok egyhangúlag a Liberty Media tervét, hogy jövőre kísérleti jelleggel fordított rajtrácsos időmérő futamokat rendezzenek az F1-ben.

Elbukott a Liberty Media javaslata, az F1-es csapatok körében nem sikerült egyhangú támogatást elérni ahhoz, hogy jövőre kísérleti jelleggel időmérő futamokat rendezzenek, értesült a Racefans. Ross Brawn és munkatársai azt próbálták elérni, hogy három helyszínen a jelenlegi szisztéma helyett fordított rajtráccsal indított kvalifikációs futamokat rendezzenek.

Brawn amellett érvelt, hogy jövőre nem lesznek lényeges technikai szabályváltozások, így lehetne kísérletezni annak érdekében, hogy a nagydíjak kevésbé alakuljanak kiszámíthatóan. A fordított rajtrácsos szombati futamoktól azt remélte, hogy előzésre kényszeríti az élpilótákat is, akik kénytelenek lennének csatázni egymással a felzárkózás közben is.

Úgy tűnik, jövőre is csak vasárnaponként rajtol az F1 mezőnye Forrás: AFP/Behrouz Mehri

A sportért felelős ügyvezető úgy vélte, az így felboruló sorrend azt is elősegíti, hogy a nagydíjakon ne a leggyorsabb pilóták induljanak az élről, a pilótákat és a csapatfőnököket azonban nem tudta meggyőzni arról, hogy élesben is ki kell próbálni a jogtulajdonos által javasolt formátumot. A szakportál úgy tudja, a Ferrari ellenezte, hogy Monzában ne a megszokott rend legyen, és

három lehetséges helyszín merült fel a 2020-as bevezetés kapcsán: Paul Ricard, Spa és Szocsi.

A helyszíneket a versenynaptárban elfoglalt helyük és az előzések (általában alacsony) száma alapján választották ki, de a csapatfőnököket az általában unalmas Francia és Orosz Nagydíj sem tudta meggyőzni, legalábbis a késői szabálymódosítás miatt szükséges egyhangú támogatás ezúttal nem jött össze.

A jelenlegi lebonyolítási rend jól bevált Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Ez azt jelenti, hogy jelen állás szerint a terv nem kap zöld utat, azonban nem kizárt, hogy ismét felmerül majd a javaslat, mert semmi sem tiltja, hogy újra napirendre tűzzék a kérdést. Papíron az FIA-nak is lenne jogosultsága ahhoz, hogy átnyomja az ügyet, de ezt csak biztonsági indokokkal tehetnék meg, ami ebben az esetben aligha állna meg.

A kvalifikációs futamok 2020-as bevetésének esélye így csekély,

ez azonban nem feltétlenül befolyásolja a 2021-es szabálytervezetet, amiről az érintettek később külön szavaznak, azonban sajtóértesülések szerint az élcsapatok egyre kevésbé támogatják a Liberty Media által lebegtetett, de a hónap vége előtt várhatóan megjelenő reformcsomag elemeit.