Felülvizsgálja üzleti stratégiáját a Renault, érintett lehet az F1 is

Forma-1, Renault F1 Team, Renault RS19, Renault logo
A picture shows the Renault Sport F1 RS19 car during the 2019 Renault Formula One team season launch at Whiteways Technical Centre in Enstone, northwest of Oxford, on February 12, 2019. (Photo by Daniel LEAL-OLIVAS / AFP)
Vágólapra másolva!
Az autógyár megbízott vezérigazgatója szerint át kell tekinteni a két éve elfogadott és 2022-ig érvényes stratégiát, mert nem jók az üzleti eredmények. 

Konferenciabeszélgetést tartott a Renault megbízott vezérigazgatója, Clotilde Delbos, amely során megerősítette a Bloomberg korábbi értesüléseit arról, hogy a francia autógyártó az elvárttól elmaradó üzleti eredmények hatására áttekinti a „Drive the future” („Irányítsd a jövőt”) nevű üzleti stratégiát, amit a tavaly novemberben letartóztatott korábbi elnök-vezérigazgató, Carlos Ghosn mutatott be. Ghosn utódját, a korábban az F1-es csapathoz is kötődő Thierry Bollorét október elején távolították el posztjáról, és megbízták az eddig pénzügyi igazgatóként dolgozó Delbost.

Az F1-es csapatot is érintheti a Renault átvilágítása Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Az Autosport tudósítása szerint Delbost megkérdezték arról is, hogy az átvilágítás érinti-e az Alpine almárkát és a Forma-1-es szereplést, erre ő lényegében igennel felelt.

„Nem célzok kifejezetten az Ön által említett két tevékenységre, de a [stratégia] áttekintése világosan azt jelenti, hogy minden napirendre kerül. Ez normális eljárás, de nem egy apró kiértékelés, hanem mélyen átnézzük a tervet annak érdekében, hogy figyelembe vehessük az új piaci környezetet, a változásokat a [termékek] felhasználása, a mobilitás és a vállalatcsoport jelenlegi helyzete kapcsán.”

„Adott pillanatban minden szóba kerülhet. Ez a stratégiánk és a tervünk mély áttekintése” – erősítette meg.

Delbos és Senard Forrás: AFP/Eric Piermont

A Renault a 2016-os szezontól tért vissza a Forma-1-be gyári istállót működtetve, előtte a 2009-es szezon végéig üzemeltették az enstone-i csapatot, majd 2010-től a luxemburgi Genii kezébe adták az irányítást, és motorszállítóként értek el sikereket a Red Bull-lal. A felek viszonya azonban 2014-től elmérgesedett, ezért a Renault megvonta a névhasználat jogát és visszavásárolta a közben csődközelbe jutott csapatát, ami önálló konstruktőrként a Forma-1 jogtulajdonosától is bevételekhez jut. A visszatérés óta a sikerek elmaradtak, az idén várhatóan a tavalyi 4. helyet sem tudja majd megismételni az istálló, ami eleinte komoly infrastrukturális beruházásokra kényszerült és a költségvetése is elmarad a Mercedes-Ferrari-Red Bull triumvirátus büdzséjétől.

Október közepén Delbos arról is beszélt, hogy támogatja a vállalatcsoport elnöke, Jean-Dominique Senard törekvését, hogy a Renault egyesüljön a Nissannal. A kezdeményezés a közelmúltban kútba esett a japán fél ellenállása miatt. A vállalatvezető úgy véli, először ezt a viszonyt kell tisztázni, mielőtt felmerülhet az, hogy újrakezdődjenek a tárgyalások a Renault és a FIAT-Chrysler Automobiles (FCA) esetleges összevonásáról, ami szintén meghiúsult az idén.

Két autógyártó F1-es jelenléte is megkérdőjeleződött Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Ha van lehetőség arra, hogy ezt felélesszük, akkor természetesen érdekelne minket, de először magunkról és a [Nissannal való] szövetségünkről kell gondoskodnunk” – idézte a Bloomberg.

Az FCA helyzete szintén F1-es vonatkozással bír, hiszen az olasz-amerikai vállalathoz tartozik az Alfa Romeo, ami jelenleg a Sauber névadó főszponzora, de a pletykák szerint az együttműködés a márka üzleti eredményei miatt 2020 után nem garantált.