A Renault-főnök reméli, hogy az új szabályok az F1-ben tartják a márkát

Forma-1, Francia Nagydíj, Renault-zászlók
Fans wave the French national flag and flags with the Renault logo ahead of the Formula One Grand Prix de France at the Circuit Paul Ricard in Le Castellet, southern France, on June 23, 2019. (Photo by Boris HORVAT / AFP)
Vágólapra másolva!
Felülvizsgálja üzleti stratégiáját a Renault, ennek részeként áttekintik az F1-es részvételt is, de Cyril Abiteboul csapatfőnök szerint 2021-től jobb feltételek közepette versenyezhetnek.

Átvilágítja a Renault működését a cég megbízott vezérigazgatója Clotilde Delbos, és ennek részeként áttekinti az F1-es szereplés létjogosultságát is. Erre az autógyár üzleti eredményei miatt van szükség, de Cyril Abiteboul reméli, hogy a 2021-es szezontól érvényes szerződésajánlat meggyőzi majd a menedzsmentet, és folytathatják a versenyzést az F1-ben.

Abiteboul elmondta, amíg az átvilágítás nem zárul le, nem jelentheti ki, hogy a csapat az F1 tagja marad, de optimistán tekint a jövőbe. „Ha minden jobb lesz, mint most, akkor nem látom, miért jutnánk más álláspontra, mint 2015-ben. A piac valóban megváltozott, a sporteredmények olyanok, amilyenek. A legfontosabb, hogy meggyőződéssel várhatunk-e jó eredményeket észszerű áron.”

Nem rendezett a Renault jövője az F1-ben Forrás: AFP/Boris Horvat

„Az a véleményem, hogy a 2021-es lépések a megfelelő irányba tartanak ahhoz, hogy a felmerülő kérdésekre pozitív válaszokat adjunk” – mondta a francia szakember, ami lényegében igent jelent.

A Renault 2015-ben vásárolta vissza a korábbi gyári csapatának 90%-át a luxemburgi Genii-től, azóta modernizálták az infrastruktúrát és sztárfizetésért leigazolták Daniel Ricciardót is, de az idén már a tavalyi 4. helyet sem valószínű, hogy meg tudják ismételni.

Abiteboul optimista Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A visszatérés egyik oka, hogy önálló konstruktőrként jogdíjakhoz jutnak az F1 menedzsmentjétől (erre pusztán motorszállítóként nem voltak jogosultak), de a részben állami kézben lévő autógyártó így sem biztosít akkora költségvetést a csapatnak, amiből a Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull gazdálkodik. 2021-től viszont bevezetik a költségplatfont, és új technikai szabályok is életbe lépnek.

Az F1 jogtulajdonosa és csapatok lényegében megállapodtak, még az FIA Motorsport Világtanácsa részéről várnak megerősítést.

„A szerződéstervezetet a múlt hét végén kaptuk meg a stratégiai munkacsoport ülése után – utalt az ajánlatra, amit az F1 menedzsmentje kínál azért, hogy a csapatokat a mezőnyben tartsa 2021-től. – Tanulmányozzuk a szerződést, arra számítunk, hogy ez eltart néhány hétig vagy hónapig. Ez egy bonyolult szerződés, majd meglátjuk, hogy alakul.”

Az élmezőny helyett a Renault a Racing Pointtal harcol az 5. helyért Forrás: AFP/Alfredo Estrella

Abiteboul szerint jobb feltételeket kínálnak a csapatnak a jelenlegieknél, ezért nincs oka azt feltételezni, hogy az anyacég elutasítja majd az ajánlatot, „de amíg nincs elfogadva, addig nincs elfogadva” – összegzett, és megjegyezte, hogy Delbos is az igazgatótanács tagja volt, amikor a visszatérés mellett döntöttek.

Nem jött jól a kizárás Japánban

Az anyavállalat belső auditja lényegében egyszerre kezdődött a Japán Nagydíjjal, amely után a Racing Point óvást nyújtott be a Renault autói ellen, és az FIA végül kizárta a csapat pilótáit a szuzukai futamról egy legalább 2015 óta használt fékerő-elosztó miatt, ami a technikai szabályzatnak megfelelt, de a sportszabályzatot megsértette. Abiteboul elismerte, ez „nem jött jól.”

Ricciardót sztárfizetésért igazolták le Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

„Viszont, azt is gondolom, hogy ez eltörpül a számos hír között, ami napjainkban történik a világban, az autóiparban, az F1 közegében. Ezért is döntöttünk úgy, hogy nem fellebbezünk, mert magunk mögött akartuk ezt hagyni, és menni tovább. A Racing Point és a Renault szuzukai ügye nem fogja befolyásolni a Renault hosszútávú stratégiáját a sportágban.”

„Már 42 éve részt veszünk ebben a sportágban, és hisszük, hogy ez a marketing terén hozzátesz a márkához, segít bemutatni a technológiát. Ugyanakkor, egyre nehezebb innovatív megoldásokat fejleszteni az F1-ben, és hasznosítani azokat. Ez lényeges, lehet, hogy technológiai szempontból ez már nem hasznos nekünk.”