Ezzel párhuzamosan a csapat megtervezi a kocsi újjáépítését. A szerelőket be kell osztani az autó egyes részeire, meg kell határozni, hogy ki a felelős például a váltóért vagy a karosszériáért. Továbbá ellenőrizni kell, hogy rendelkezésre áll-e minden szükséges alkatrész, illetve elég idő a javításhoz.
Ahogy a baleset bekövetkezik, a szerelők máris elkezdik keresni a szükséges alkatrészeket, és felkészülnek, amíg a kocsi nem érkezik meg”
– mondta Stuart Green, a Valtteri Bottas Mercedesén dolgozó mérnök. Egy baleset után az FIA felé is be kell jelenteni, hogy a csapat újjáépíti az autót. Erre azért van szükség, mert a Q1 kezdetétől érvényes a parc fermé szabály, és ekkor már csak minimális mértékben lehet változtatni a kocsin. Az autótörés utáni munkálatok persze kivételt jelentenek, de csak az FIA külön engedélyével lehet ezt megtenni.
Ha a szerelőknek minden eszköz rendelkezésükre áll, akkor már aznap megkezdhetik a javítást. A munka nagy része azonban vasárnapra marad, mert csapatoknak tilos éjszakába nyúlóan dolgozni.
„Mielőtt nekivágtunk volna az újjáépítésnek Mexikóban, az autó ezer darabban volt – emlékezett vissza Deane Bottas balesetének következményeire. – A srácok azonnal hozzákezdtek, de az idő ellenünk dolgozott, hiszen egy normál esetben 12 órás munkát 5 óra alatt kellett elvégezniük vasárnap délelőtt.”
Az FIA engedélyezi, hogy az istállók néhány alkalommal kivételt tegyenek, és a szerelők éjszakába nyúlóan dolgozhassanak, amennyiben úgy ítélik meg, hogy több időre van szükségük. Emellett automatikus kivételt jelent, ha az autó külső tényezők miatt sérül meg.
Russell bakui esete erre is remek példa, hiszen a Williams egy csatornafedelet tépett fel. A grove-i istállónak kellettek is a plusz órák, hiszen egy új monocoque-ot, vagyis vázat kellett építeniük, ami manapság már igen ritkán fordul elő versenyhétvégéken. Mondhatni, tartalékautó hiányában akkor kellett előállítaniuk egy másik kocsit.