Társoldalunk:

Megúszta a büntetést, megvan Carlos Sainz első F1-es dobogója

2019.11.17. 23:50

Végül nem büntették meg az állítható hátsó szárnyát sárga zászló alatt használó Carlos Sainzot a Brazil Nagydíj sportfelügyelői, a spanyol pilóta így megszerezte élete első dobogós helyezését a Forma-1-ben, mindezt ráadásul az utolsó helyről rajtolva.

Lewis Hamilton megbüntetése után Carlos Sainz örökölte meg a harmadik helyet a Brazil Nagydíjon, sokáig azonban nem örülhetett ennek, az FIA sportfelügyelői ugyanis vizsgálódtak ellene és még legalább öt másik autó ellen szabálytalan DRS-használat miatt. A spanyol versenyző végül megtarthatta az ölébe hullott pozíciót, amelyért azért keményen meg is dolgozott, hiszen az utolsó helyről vágott neki a 71 körnek a szombati időmérőn elszenvedett műszaki hiba miatt. Ez volt Sainz első dobogós helyezése Forma-1-es karrierje során.

„DOBOGÓ! Kicsit furcsa, hogy nem voltam rajta a verseny után, de így is extrém boldog vagyok – írta a közösségi oldalán, miután megszületett a döntés, hogy az övé a harmadik hely. – A mai verseny egyszerűen hihetetlen volt. Az egykiállásos stratégia nehéz volt, de kifizetődött. Gratulálok az egész csapatnak!"

Carlos Sainz 101 futamot várt élete első F1-es dobogójára - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Getty Images

„Stresszes volt az utóbbi pár óra” – nyilatkozta már a Sky Sportsnak a dobogón a döntés megszületését a csapat vendéglátóegységében, versenyoveráljában váró spanyol. Az ember az első dobogós helyezésénél ideges, nem tudja, hogyan viselkedjen, miként reagáljon, különösen, ha az eredményt sem ismeri. Nagyon-nagyon különleges az utolsó helyről indulva megszerezni ezt, nem tudom eléggé megköszönni a csapatnak és mindenkinek, aki érintett. Ez az év egy valóra vált álom, és végső, de nem utolsó sorban megvan a dobogó.”

Az egész McLaren csapat felállt a dobogóra - Galéria!Forrás: Getty Images/Zak Mauger/Zak Mauger

A felügyelők hivatalos vizsgálatot nem kezdeményeztek az ügyben, de miután panaszt kaptak néhány istállótól (Kimi Räikkönen például már a futam közben felhívta a csapata figyelmét, hogy Sainz nyitotta a hátsó szárnyat sárga zászlónál) arra vonatkozóan, hogy többen is használták a DRS-t a Valtteri Bottas mentése miatt érvényben levő sárga zászlós szakaszon, bekérték az érintettek telemetriai adatait, köztük Sainzét is. A RACER információi szerint

végül azért nem indult hivatalos vizsgálat és így nem született büntetés sem, mert a felügyelők úgy vélték, hogy Sainz a DRS-nyitás ellenére eléggé lelassított a sárga jelzésnél.

A spanyol pilótának ez volt a 101. Forma-1-es versenye, ennyi kellett az első dobogós helyezéséhez, a McLaren pedig a 2014-es Ausztrál Nagydíjon, 114 futammal ezelőtt állhatott legutóbb a pódiumon, ahová egyébként ezúttal is csak utólag jutott fel, hiszen a hivatalos díjátadón még Lewis Hamilton foglalta el a harmadik helyet. Így azonban legalább nem csak Sainz, hanem az egész csapat felmehetett, amire a spanyol azt mondta, bőven kárpótolja azért, hogy a hivatalos ceremónián nem vett részt.

A pillanat, amikor Sainz megtudta, hogy harmadik lett

„Nagyszerű eredmény, az egész csapat miatt nagyon boldog vagyok, miután rengeteg kemény munkát fektettek ebbe a helyezésbe itt a pályán, és otthon a gyárban is – nyilatkozta Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke. – Nagyszerű, hogy megvan ez a dobogó, Carlos karrierjében az első, nekünk pedig hosszú idő óta az első. Remek motiváció ahhoz, hogy keményen dolgozzunk és a jövőben a teljesítményünkkel harcoljunk a dobogós helyezésekért."

Sainz az utolsó helyről rajtolt, miután a szombati időmérőn mért kör nélkül zárt műszaki hiba miatt. A futamra minden erőforráselemből újat kapott, hogy aztán a verseny első szakaszában több fontos előzést bemutatva verekedje magát előre. Egykiállásos stratégiát követve a 29. körben cserélte le a lágy abroncsokat közepesre, amivel a verseny végéig elment úgy, hogy közben két Safety Car után is ki kellett védekeznie az őt frisebb, ráadásul lágy gumikon ostromló Kimi Räikkönen támadásait, az első biztonsági autós fázis utánRomain Grosjeant is megelőzte.

Sainz harmadik és Lando Norris nyolcadik helyezésének köszönhetően biztossá vált, hogy a McLaren a negyedik helyen zár a konstruktőri pontversenyben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK