Társoldalunk:

Szabállyal tennék izgalmassá a biztonsági autós rajtokat

2019.11.19. 15:31

A Brazil Nagydíj második biztonsági autós fázisa után látottak elnyerték Ross Brawn, a Forma-1 ügyvezető igazgatójának tetszését is, ezért megígérte, megvizsgálják, hogy mit tehetnének a hasonló izgalmak megismétléséért.

Emlékezetes jelenete volt az idei Brazil Nagydíjnak a második Safety Car-fázis utáni újraindítás a 69. körben, amelynél Max Verstappen az utolsó pillanatig visszafogta a mezőnyt, hogy csak jócskán a célegyenesben, a célvonalhoz közeledve lépjen rá a gázra. A vezető Red Bull mögött a mezőny a szokottnál jobban összetorlódva érkezett meg az első kanyarba, ami az izaglmakat is növelte, miközben Lewis Hamilton ekkor előzte meg a harmadik helyért Pierre Gaslyt, miután a Mercedes kihívta a bokszba. A látottak Ross Brawn, az F1 ügyvezető igazgatójának tetszését is elnyerték, ezért kilátásba helyezett valamilyen újraindításra vonatkozó szabályt a jövőre nézve.

Verstappen már a rajtrácshoz ért, amikor elkezdte nyomni neki - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Erre a szezonra változtattak a safety caros újraindításra vonatkozó regulákon,

a régi-új szabály értelmében az újraindulás után csak a célvonaltól szabad előzni, míg a korábbi években ezt már a minden pályán a bokszbejárat előtt található Safery Car-vonaltól meg lehetett tenni.

Ez tette lehetővé, hogy Verstappen az utolsó pillanatig várjon az elindulással, így akadályozva meg, hogy a mögötte haladók a szélárnyékot kihasználva megtámadják őt.

„Különösen a második újraindításnál volt erős, amikor azzal a céllal lassította le a mezőnyt, hogy senki ne tudja őt a szélárnyékot kihasználva megelőzni, és elhappolni előle a győzelmet. Izgalmas és elbűvölő újraindítás volt, amit nagyon alaposan ki fogunk elemezni, miután a mezőny szorossága a zöld jelzés előtti pillanatokban borzongató látványossággal szolgált, amely során a versenyzők küzdöttek a pozíciókért, és minden apró előny döntőnek bizonyult” – írta Robb Brawn a szokásos futamértékelőjében.  Izgalmas koncepció megvizsgálni annak a lehetőségét, hogy a jövőben valamilyen procedúrával újraalkossuk az itt látott feltételeket. Ezt a következő időszakban kétséget kizáróan fel fogjuk térképezni."

A Safety Car kétszer is felkavarta az állóvizet Interlagosban - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Robert Cianflone

Merthogy most bár lehet, de nem kötelező az élen haladónak az utolsó pillanatig várnia az újraindítással, ahogyan azt az első biztonsági autós fázis végén az akkor vezető Lewis Hamilton sem tette meg, rajta is vesztett, mivel Verstappen a célegyenes végén megelőzte. Hamilton egyébként az utolsó kanyarból kifelé jövet egyszer a gázra lépett, majd megtorpant, ami a szabályok szerint tilos, a mezőny sűrűjében autózó Daniel Ricciardót azonban ez sem zavarta, neki is bejött az újrarajt. „Klassz volt. Mivel már nem lehet előzni a Safety Car-vonal után, csak a célvonaltól, a végsőkig húzhatjuk az újraindulást. Amikor Lewis volt az élen az elsőnél, szerintem korán indult el, majd látta, hogy szorosan követik, ezért újra lelassított. De hogy őszinte legyek, én imádom ezt, úgyhogy rendben volt. Az autók blokkolják a kerekeiket, kissé kaotikus lehet a helyzet, ez azonban nagy adrenalinlöketet eredményez. Amikor a verseny néha kicsit csak a vonatozásról szól, egy újraindítás megtölti az embert adrenalinnal."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK