SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 17: Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 17, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Elképzelhető, hogy Valtteri Bottasnak rajtbüntetéssel kell szembenéznie a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon, ugyanis könnyen lehet, hogy az Interlagosban használt motorját ki kell cserélni.
A Ferrari dilemmájához hasonló problémával szembesült a Mercedes is, miután Charles Leclerc austini motorhibája után Valtteri Bottas autójában is elfüstölt az erőforrás. A finn pilóta a Brazil Nagydíj során csatázott pont a Scuderia versenyzőjével, amikor az 53. körben a motorja felmondta a szolgálatot.
A Mercedesnél még nem tudják, mit tennének abban az esetben, ha a motorcsere szükségessé válna. Az előző két erőforrás teljesítette a tervezett versenytávot, és lehetséges, hogy még egy futamra bevethetők. Ugyanakkor a brackley-i istálló akár a rajtbüntetést is bevállalhatja egy negyedik motor beszerelésével. A sérült erőforrást kedden este Brixworth-be szállították bevizsgálásra.
Bottas az esetről azt mondta, ő maga nem látta a füstöt, de a csapat szólt neki. A finn pilóta nem hiszi, hogy a korábban használt erőforrások valamelyikével teljesíteni tudná az idényzáró hétvégét.
Volt némi füst, én magam nem láttam, de a rádióban jelentették a helyzetet. Nem éreztem, hogy erőt vesztenék, azonban a 3-as kanyar után a motor egyszerűen lekapcsolt.
Kétlem, hogy [a korábbi erőforrások] megfelelő állapotban lennének” – tette hozzá.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója kijelentette, az erőforrás az egész versenyen szokatlanul viselkedett, mielőtt leállt.
„Még nem tudunk többet [az esetről] – nyilatkozta az Autosportnak. – A futam alatt [a megszokottnál] magasabb volt az olajfogyasztás, ami aztán hirtelen megugrott. Fél körrel később pedig lekapcsolt, mielőtt tovább romlott volna a helyzet.”
Bottasnak ez a harmadik erőforrása volt az idényben, az előző kettő a terveknek megfelelően hét-hét versenyhétvégét teljesített.
„Nem feltétlenül igaz, hogy ne tudnának még egy futamot teljesíteni, de nem biztos, hogy ezt az opciót fogjuk választani” – árulta el a csapat egyik szóvivője.
Bottasnak a kiesésig is nehéz versenye volt
A Mercedes és Bottas egykiállásos stratégiát választottak, ennek megfelelően az első kerékcserénél kemény keverékű abroncsokat raktak fel a finn versenyző autójára. Később azonban kihívták még egyszer, amivel Bottas nem értett egyet.
Kemény gumikon akartam menni, mert úgy gondoltam, ez az egyetlen lehetőségem arra, hogy egy kiállással menjek végig
– emlékezett vissza. – Úgy éreztem, még mindig van esélyem, de kiálltunk még egyszer, szerintem azért, hogy [Alexander] Albon ne tudjon elém vágni. Megkérdőjeleztem a döntést, mert nem teljesen értettem. Elméletileg nem lehetett volna végigcsinálni, de akkor úgy gondoltam, ez az egyetlen esélyem.”
Bottas azt is elárulta, hogy a verseny első szakaszában különösen szenvedett, elsősorban az alulkormányzottság miatt.
„A rajtnál nem nyertem pozíciót, utána pedig nehéz volt az előzés – magyarázta. – Annak érdekében, hogy hosszabbra nyújtsam az első etapot, próbáltam óvni a gumikat. Azonban nem volt meg a megfelelő tempóm, mert a kocsi egy kicsit alulkormányzott volt, különösen a középső szektorban. Ennek következtében a kelleténél jobban eltávolodtam a többiektől.