Vágólapra másolva!
Új részleget hozott létre a Mercedes F1-es csapata, a sportágban felhalmozott tudásukat más iparágakba is értékesítik. Az Ineos Team UK révén az Amerika Kupán és a Tour de France-on is megjelennek. Több csapat is próbálkozik már hasonlóval.

Együttműködést jelentett be a Mercedes F1-es csapata és az Ineos Sports, ami a híres Amerika Kupán vitorlást indít, a Tour de France kerékpáros versenyt pedig már hétszer megnyerte. A közös munka során innovatív mérnöki, szimulációs, adatelemzéssel kapcsolatos, emberi és technológiai tudást osztanak meg egymással a felek, elsősorban a Forma-1-ből merítve.

„A Forma-1 technológiai követelményei azt eredményezik, hogy a vitorlásversenyek és a kerékpársport adott területei kapcsán is jó helyzetben vagyunk, hogy támogatást nyújtsunk – nyilatkozta Toto Wolff. – Különösen az aerodinamikára, valamint a kulcsfontosságú alkatrészek gyártására összpontosítunk.”

Új területeken hasznosítaná a tudását az F1-es Mercedes Forrás: Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

Az F1-es istálló 2019 márciusában, tehát az idei szezon kezdetén hozta létre a Mercedes-Benz Applied Science (MBAS) részleget a csapatot működtető Mercedes-Benz Grand Prix Ltd. égisze alatt annak érdekében, hogy földön, vízen és levegőben is kihasználja a motorsportban kikísérletezett technológiákat.

Az MBAS számottevő szimulációs kapacitással rendelkezik, átadták a részlegnek a csapat régi szélcsatornáját Silverstone-ban,

nagy és felkészült gyártóbázisuk van, valamint széleskörű tudással bíró mérnöki gárdájuk. Az elmúlt hónapok során már nyújtottak aerodinamikai tanácsadást profi kerékpárosoknak, szánkósoknak, különböző autóipari és repülőgépipari ügyfeleknek, sebességváltó- és fékrendszereket fejlesztettek, valamint a MotoGP, az LMP és a Formula E mezőnyében is dolgoztak.

Az Ineos vitorlás és kerékpáros csapata is profitálhat az F1-es technológiából Forrás: Daimler AG

A Mercedes lépése illeszkedik az elmúlt évtizedek trendjébe; a McLaren Applied Technologies, a Williams Advanced Engineering, a Red Bull Technology és a Sauber Group is generál bevételeket azzal, hogy az F1-es know how-t a versenyzésen túl is kamatoztatják, de a Ferrari is dolgozott már együtt olasz orvosi stábokkal és az olasz olimpiai bobcsapattal is.

Lehetséges, hogy a további bevételnövelés a Mercedes F1-es részvételének fenntartása érdekében történik.

Az Auto Bild nemrég arról írt, hogy Wolff megbízta a kölni Walter Mertes ügynökségét, hogy kutasson fel további szponzorokat a csapatnak, mivel Ola Källenius, a Daimler AG vezérigazgatója állítólag csak akkor tartja az F1-ben az istállót, ha az további forrásokat tud bevonni. A lap 2021-től kezdve 500 millió euróról írt, de azt nem részletezték, hogy ez milyen időintervallumra vonatkozna.