Verstappen: A Forma-1-es sportfelügyelők olyanok, mint a futballbírók

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, csütörtök, Verstappen, Red Bull
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 28: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing looks on in the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on November 28, 2019 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen erős párhuzamot lát az F1 sportfelügyelői, valamint a labdarúgás játékvezetői között. A Red Bull pilótája úgy véli, mindkét sportágban van némi szubjektivitás.

Max Verstappen szerint a Forma-1-es sportfelügyelők nem mindig hoznak következetes döntéseket a versenyszituációk megítélése során, mivel a felügyelői testület személyi összetétele hétvégéről hétvégére változik. A holland pilóta elmondta, bizonyos esetekben az F1-ben ugyanúgy létezik az egyéni megítélés, mint labdarúgásban. Könnyen előfordulhat, hogy a felügyelők adott szituációt másképpen ítélnek meg, mint pár héttel korábban egy hasonló helyzetet. Emiatt már többször is érte kritika az FIA-t, de a Nemzetközi Automobil Szövetség egyelőre nem változtat a rendszeren.

Verstappen szerint a Forma-1-ben és a futballban is jelen van a szubjektivitás Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Verstappen úgy véli, a következetesség hiánya a futballban tapasztalható helyzethez hasonlítható, ahol szintén előfordul, hogy a különböző játékvezetők azonos helyzetben másképp döntenek, ami ugyancsak nagy vitákat szokott kavarni.

„Olyan ez, mint a labdarúgásban, ahol néhány bíró könnyebben ad sárga lapot, mint mások – nyilatkozta az Autosportnak. – A Premier League-ben és a Bajnokok Ligájában nagyon különböznek a bírók.

Az idei szezon második felében a döntéshozók sokkal engedékenyebbek voltak, és előfordult, hogy olyan szituációt minősítettek versenybalesetnek, amire korábban büntetést adtak volna. A Kanadai Nagydíjon Sebastian Vettel 5 másodperces büntetést kapott, mivel hibája után veszélyesen tért vissza a pályára.

Hamilton év Vettel kanadai incidense után rengeteg kritikát kaptak a sportfelügyelők Forrás: Daimler AG/LAT Images

Ehhez képest három héttel később Verstappen megtarthatta az Osztrák Nagyíjon szerzett győzelmét, miután rendkívül agresszíven előzte meg Charles Leclerc-t. Innentől kezdve érezhető volt, hogy a döntéshozók kevésbé szigorúan ítélik meg a versenyszituációkat. Az idény végére azonban ismét jobban védték a külső íven haladó versenyzőt.

Mindezek ellenére Verstappen nem tarja problémának, hogy a sportfelügyelők személyi összetétele futamról futamra változik. A 22 éves versenyző szerint ennyi következetlenség még belefér.

„Ez így rendben van – vélekedett. – Hacsak nem teljesen egyértelmű a helyzet, természetes, hogy az ember mindig bosszankodik, ha számára kedvezőtlen döntés születik.”

A tavalyi Brazil Nagydíj leintése után Verstappen lökdösni kezdte a vele ütköző Esteban Ocont, ami miatt az FIA kétnapos közmunkára ítélte. A büntetés egyik felét a marrákesi Formula E versenyen töltötte le, ahol a sportfelügyelők munkáját segítette. A Red Bull pilótája elmondta, nem könnyű a döntéshozók helyzete.

Az Osztrák Nagydíjtól kezdve a sportfelügyelők érezhetően kevésbé szóltak bele a versenyzésbe Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„Láttam, hogyan zajlik ez a folyamat – jelentette ki. – Nagyon nehéz dolguk van, hiszen ők sem akarnak büntetni, de néha muszáj, mert a szabályok erre kötelezik őket. Talán jó lenne egyszerűsíteni a rendszert, vagy bizonyos pontokat másképpen megfogalmazni.”

Michael Masi, a Forma-1 versenyigazgatója leszögezte, az érintettek folyamatosan arra törekednek, hogy minél jobb döntések szülessenek. „Sokan elfeledkeznek arról, hogy már Bahreinben, a szezon második hétvégéjén leülünk, és megbeszéljük, mit értünk az alatt, hogy a pilótákat hagyjuk versenyezni. Mindenkit bevonunk a diskurzusba, az FIA-tól és a Forma-1 menedzsmentjétől a csapatfőnökökön át a pilótákig" – tette hozzá.