Társoldalunk:

A Red Bull segítségével kerülne az első ötbe az Alpha Tauri

2020.01.10. 17:13

Az Alpha Tauri csapatfőnöke, Franz Tost szeretne a konstruktőri világbajnokság első felében végezni.  Úgy véli, a két versenyzője erre tökéletesen alkalmas, a Red Bull-lal való együttműködés pedig ellensúlyozhatja a pénzügyi különbségeket.

Az idei szezonban már nem találkozhatunk a Toro Rossóval, hiszen a Red Bull úgy döntött, hogy a továbbiakban az Alpha Tauri nevű divatmárkáját népszerűsíti. Franz Tost csapatfőnök pedig azzal tenné emlékezetessé az új elnevezés debütálását, hogy az istálló történetében először a konstruktőri pontverseny első öt helyének valamelyikén fejezik be a szezont. Az osztrák szakember szerint a Renault-val lesznek nagy csatában, és az enstone-iak pénzügyi fölényét az anyacsapat támogatása kompenzálhatja.

Franz Tost reméli, az Alpha Tauri képes lesz az első ötben végezniForrás: Getty Images,/2019 Getty Images/Peter Fox

A Toro Rosso 14 idényt töltött a Forma-1-ben, ezalatt pedig a 6. pozíció volt a legjobb eredményük a pontversenyben. Ezt kétszer is elérték, hiszen 2008 után tavaly is ezen a helyen végeztek, Tost pedig úgy gondolja, idén még tovább lehet fejlődni.

„Soha nem volt még ennyire tapasztalt pilótapárosunk – nyilatkozta a Racer.com-nak. – Remélem, teszünk egy lépést előre, és akkor egyértelmű, hogy mi a cél. Javítanunk kell a teljesítményen, hogy bekerüljünk a konstruktőri világbajnokság legjobb öt csapata közé.”

A pilótákra vonatkozóan Tostnak egyértelműen igaza van, hiszen Danyiil Kvjat és Pierre Gasly összesen 142 nagydíjhétvégével rendelkezik.

Ráadásul 2017 után másodszor fordul elő, hogy mindkét versenyző legalább két teljes szezont tudhat maga mögött, de amíg Carlos Sainznak nagyjából ugyanakkora rutinja volt, mint most a francia pilótának, addig Kvjat értelemszerűen tapasztaltabbá vált akkori önmagánál.

Vettel győzelme vagy egy szezonon belül két dobogós hely kellett a konstruktőri vb 6. helyéhez - GalériaForrás: AFP/Giuseppe Cacace

Az elmúlt szezonban a Toro Rosso mindössze 6 ponttal gyűjtött kevesebbet, mint a Renault. A képet persze jelentősen árnyalja, hogy a faenzaiak jól jöttek ki a kaotikus futamokból, a két megszerzett dobogó pedig pontjaik közel 40 százalékát teszi ki. Tost reméli, képesek lehetnek utolérni, illetve megelőzni az enstone-i istállót.

Minden attól függ, ki épít jobb autót, ki javul többet a tavalyi évhez képest, és ki fejleszt hatékonyabban a szezon során. Bízom benne, hogy az Alpha Tauri lesz az.”

A pénzügyi összesítésből kiderült, hogy a tavalyi idényben a Toro Rosso dolgozott az egyik legkisebb költségvetéssel. A faenzai istálló a Renault-nál 55, a 4. helyen végző McLarennél pedig 95 millió dollárral költhetett kevesebbet, de Tost úgy látja, a különbséget idén némileg ellensúlyozta a Red Bull-lal való együttműködés, ami a Hondára való váltással megerősödött.

„2018-hoz képest számos területen fejlődtünk, a Red Bull által biztosított technológiának köszönhetően aerodinamikai és mechanikai szempontból is sokkal jobbak vagyunk – jelentette ki. – Az előző szezonbeli felfüggesztésüket használtuk, továbbá a váltót és a hidraulikus rendszert is tőlük szereztük be.

A megbízhatóság szempontjából szintén nagy segítség volt [az együttműködés], hiszen ezen a téren másodikak lettünk.”

Való igaz, a csapat pilótáinak csupán egyszer kellett technikai hiba miatt feladniuk a versenyt, amikor Kvjat olajszivárgás következtében esett ki az Olasz Nagydíjról. A kép azonban megint csak nem teljes, hiszen a Toro Ross használta fel a legtöbb erőforrást, az orosz versenyző például három komponensből is hét egységet vett igénybe. Ez még akkor is rengeteg, ha többször is azért kellett cserélni, hogy az újabb specifikációval versenyezzenek.

Tost a Red Bull-lal való szoros együttműködésben látja a siker (egyik) kulcsátForrás: AFP/2019 Getty Images/Dan Istitene

Tost hozzátette, az eddig említetteken kívül teljesítményben és gumikezelésben is fejlődtek, valamint a kerékcserét is gyorsabban hajtják végre, bár ezen a területen előfordult, hogy akadt némi probléma. Az Alpha Tauri csapatfőnöke úgy véli, a Red Bullnak hála még tovább javulhatnak.

Ha két fél közösen dolgozik, idővel egyre jobban megértik egymást

– magyarázta. – Arra számítok, hogy a Red Bull-lal idén is hatékonyan tudunk együttműködni, ezáltal pedig még előrébb léphetünk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK