A McLaren az idén is a 4. helyet célozta meg a Forma-1-ben

Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Japán Nagydíj
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 13: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL34 Renault on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 13, 2019 in Suzuka, Japan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem áldozzák be az idei évet 2021 érdekében a McLarennél, de a pénzügyek terén már az új korszakra készülnek. Andreas Seidl csapatfőnök elárulta, szerinte mikor lesz esélyük újra győzni.

Hosszú évek mélyrepülése után a McLaren tavaly látványos fejlődésnek indult, miközben a háttérben az istállót működtető szervezet átalakítása és új felsővezetés beiktatása zajlott. Ezek együttes eredménye, hogy a szebb napokat is látott csapat a „B liga” legjobbja lett, vagyis a konstruktőri világbajnokság 4. helyén zárt és Carlos Sainz révén egy szerencsés 3. helyet is szerzett Brazíliában.

A McLaren az idén még Renault, jövőre már Mercedes-motorokkal versenyez majd, 2020-ban is Sainz és Lando Norris alkotja a pilótapárost, és ez lesz az első teljes szezon, amikor Andreas Seidl irányítása alatt zajlik a munka. Seidl az Auto Motor und Sportnak adott interjújában elárulta, az a célja, hogy piramishoz hasonlító, világos szervezeti struktúrát alakítson ki a McLarennél.

Fejlődni akar a McLaren, de a csapatnál tudják, hogy ehhez idő kell Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Miközben az idén kevés változás történik a technikai szabályok terén, jövőre gyökeresen más előírások szerint kell majd építeni az autókat, ráadásul életbe lép a költségplafon intézménye is. A Renault korábban bejelentette, hogy teljesen ugyan nem mondanak le 2020-ról, de inkább 2021-re koncentrálnak, a McLaren viszont szándékosan nem követi ezt az utat.

– vélte Seidl. – Akad még elég gyenge pontja a csapatnak, amiken dolgoznunk kell. Meg kell mutatnunk, hogy fejlődünk ezeken a területeken, ezért is fontos, hogy jó legyen a 2020-as szezonunk. Számomra nyilvánvaló, hogy jól kell egyensúlyoznunk az adott év és a 2021-re való átállás között. Logikus, hogy ez a megszokottnál korábban történik majd meg.”

Seidl tavaly vette át a McLaren irányítását Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A német szakember elárulta, a McLaren 750 főt foglalkoztat az F1-es csapatnál, amit „jelentősen kevesebbnek” tart az élcsapatok személyzeténél, de rámutatott, hogy a költségplafon bevezetése előtt már megfelelő a személyzet nagysága. „A csapat tulajdonosai kinyilvánították a számunkra, hogy a költségplafon szintjén üzemelhetünk” – árulta el.

„Jobb munkát is végeznek – tette hozzá, kiemelve, hogy az élcsapatok jobb infrastruktúrával és munkamódszerekkel rendelkeznek, valamint magabiztosabbak a saját teljesítményük értékelésekor. – Az új szabályok bevezetése után időre lesz szükség, hogy a költségplafon hatása érződni kezdjen, ezért arra számítok, hogy 2023-tól állhatunk majd dobogóra és győzhetünk.”