Vágólapra másolva!
Kihívásként értékeli Andy Palmer, az Aston Martin ügyvezetője, hogy az élcsapatnak számító Red Bulltól a középmezőnybe tartozó Racing Pointhoz pártol a márka 2021-től.

A 2021-es szezontól az Aston Martin elhagyja a Red Bullt és saját néven folytatódik a márka F1-es jelenléte, miután a Racing Point tulajdonosi konzorciumát vezető Lawrence Stroll az üzlettársaival közösen a sportautógyárban is részesedést vásárolt. A kanadai befektető az utcai autógyártást és az istállót is felvirágoztatná, ebben a gyártó ügyvezetője, Andy Palmer is egyetért vele.

Az első hírek szerint az Aston Martinnak elsősorban a DBX SUV piaci bevezetésére kell a befektetés, a tranzakció bejelentésekor kiadott közleményben viszont az szerepel, hogy a gyártó középmotoros sportautót és az utcai modellekben használható V6-os hibrid erőforrás kifejlesztésén dolgozik. Az ügyvezető szerint ezt az F1-es együttműködés is segíti.

Az Aston Martin korábban versenyzett már az F1-ben, de inkább a sportautók mezőnyében ismert Forrás: DPPI/Francois Flamand

„Személy szerint, Lawrence sok tekintetben osztozik a meglátásaimban és a szenvedélyeimben – mondta az Autocarnak. – Világosan [közölte], hogy a középmotoros terveknek haladniuk kell, mert elkötelezett az F1 mellett, az F1 pedig segíthet eladni az autókat, így hisz a V6-os hibrid értékében is. Imádja az autókat, olyan befektető, aki részt akar vállalni. Nincs rosszabb egy unott befektetőnél.”

Az új együttműködés azzal jár, hogy az Aston Martin az év végén elhagyja a Red Bullt, ahol jelenleg névadó szponzor, de a csapat mérnökirodájával közösen dolgoznak a Valkyrie szupersportautón.

Palmertől megkérdezték, hogy várható-e a Racing Point és az Aston Martin együttműködése az utcai autók terén, a brit üzletember erre azt felelte; „ki tudja, de lehetséges”, és azt sem zárta ki, hogy a későbbiekben is lesz még közös projektjük a Red Bull Advanced Technologies gárdájával.

Palmer szerint Stroll (képünkön) győzni akar Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

A Racing Point jövőre felveszi az Aston Martin nevét és várhatóan a márka arculati elemeit is, de a közeljövőben valószínűleg továbbra is csak a középmezőnyben szerepel majd a csapat, miközben a Red Bull révén az élmezőnyben is lehet látni a logókat. Palmert azonban nem aggasztja a helyzet.

„Ez kihívás elé állít minket, de ha Stroll úrral beszélgetünk, gyorsan rájövünk, hogy vele nem csak eggyel többen vannak a paddockban. Azért fektet a csapatba, hogy nyerjen és nem akarna egy olyan istállóban részt venni, aminek nincs esélye legalább a dobogós helyek megszerzésére.”