Vágólapra másolva!
A Mercedes és a Renault motorfejlesztési igazgatói elégedettek a szabályváltozással, ami lehetővé teszi, hogy az eddigieknél szigorúbban figyeljék, trükközik-e valaki az üzemanyag felhasználásával.

A korábbi egy helyett két szenzorral mérik az idei szezontól a Forma-1-es autók üzemanyag-felhasználását, miután az ellenfelek ugyan nem óvtak, de több állásfoglalást is intéztek tavaly az FIA felé, azt gyanítva, hogy a Ferrari az előírásokat megkerülve, szabálytalanul növeli az erőforrása teljesítményét.

Csalásra nem derült fény és a Scuderia autóinak hirtelen visszaesése sem egyértelműen az FIA lépéseinek köszönhető, a Ferrari csapatfőnöke azt viszont elismerte, hogy az idei szezonra alaposan átdolgozták az erőforrást is. 2020-tól az FIA is változtat, már két szenzorral mérik az üzemanyag átfolyását, ami óránként maximum 100 kg lehet.

Az idén szigorúbban betartatják a motorszabályokat Forrás: Daimler AG/LAT Images for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd/Lat Images

„Az FIA remek munkát végzett az átfolyásmérő kifejlesztése terén a [korszak] első, 2014-es versenye előtt és azóta is sokat dolgoztak, hogy az átfolyás maximális mértékét szigorúan betartassák – mondta Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke az új W11-es bemutatása kapcsán. – A második átfolyásmérő beépítése nagyon komoly lépés, hogy senki se lépje át a 100 kg/órát.”

Cowell kiemelte, hogy a második átfolyásmérő ugyanolyan elven működik, mint az első, de annak adatait csak az FIA láthatja, a csapatok nem.

Ez azt jelenti, hogy ha valaki meg is próbálná manipulálni az első adatait, nem tudhatja, hogy a második pontosan milyen mérési eredményeket ad meg az FIA-nak. A 2014-ben bevezetett rendszer már okozott galibát, Daniel Ricciardót kizárták az idénynyitó Ausztrál Nagydíjról, miután a Red Bull-Renault szabálytalannak bizonyult, azóta viszont nem merült fel probléma a méréssel.

Bejáratták a Renault-motorral szerelt McLaren MCL35-öt is

A gyártók tavaly csendben, de egymással egyetértve lázadtak a Ferrari ellen, míg az olaszok visszautasították, hogy csaltak volna, és kijelentették, sportpolitikai ügynek tartották a vádakat, és azt kommunikálták, hogy készek alávetni az autót az FIA vizsgálatának. A The-Race.com úgy tudja, most

mindhárom gyártó egyetért a Mercedesszel abban, hogy az FIA jó lépést tett a szabályok betartatása érdekében.

„Egyetértek abban, hogy az FIA végzi a dolgát és betartatják a szabályokat – idézte a portál Rémi Taffint, a Renault motorfőnökét. – Valóban, elégedettek vagyunk a 2020-as szezon kezdetén azzal, amit az FIA csinál. Tulajdonképpen, a lehetőségeinkhez mérten segítjük is őket, hogy elérjék, amit szeretnének. A rövid válasz talán az lehet, hogy: igen.”