Társoldalunk:

Imola bejelentkezett a Kínai Nagydíj pótlására

2020.02.17. 18:58

Az Imolában található Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari igazgatója bejelentkezett a Forma-1 vezetőinél a koronavírus-járvány miatt elhalasztott Kínai Nagydíj pótlására. Ha mindez megtörténne, 2006 után lenne ismét San Marinói Nagydíj.

A Forma-1 jogtulajdonosa február 12-én bejelentette, hogy a szervezőkkel egyetértésben a koronavírus-járvány miatt elhalasztják az eredetileg április 17-e és 19-e közöttre tervezett Kínai Nagydíjat. Ezzel egyhónapos szünet keletkezett a versenynaptárban az április 5-i vietnámi és a május 3-i holland verseny között. Noha a sanghaji fordulót egyelőre nem törölték, csak elhalasztották, igen nehézkes lenne a szezon során bepótolni, Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója nem is tartja túl valószínűnek, hogy sikerülhet.

Abban az esetben, ha a kínai forduló végleg kiesik, az F1-nek találnia kell valamilyen pótlást, ha szeretné megtartani az eredetileg tervezett 22 futamot. Erre az eshetőségre csapna le az F1-es versenynek legutóbb 2006-ban otthont adó imolai pálya, amely már be is jelentkezett a sportág vezetőinél a rendezésre.

Legutóbb 2006-ban volt F1-es futam Imolában, azt Michael Schumacher nyerte a FerrarivalForrás: Getty Images

Az olaszoszági Imolában található Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari 1980 és 2006 között látta vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét, 1980-ban itt rendezték az első Monzán kívüli Olasz Nagydíjat, később pedig a San Marinói Nagydíjat vívták itt a pilóták. A versenypálya 2006-ban került ki a naptárból, most azonban a Kínában tomboló koronavírus-járványt kihasználva szeretne visszatérni oda. Valóban beadtuk a kérelmünket az FIA-nak és az F1-nek, hogy helyettesíthessük a Kínai Nagydíjat. Noha eddig nem kaptunk választ, arra számítok, hogy nehéz lesz tető alá hozni bármit is" – nyilatkozta Roberto Marrazzi, az imolai pálya igazgatója a RacingNews365-nek.

Imolának azért sem lenne könnyű dolga, mert ha a Liberty bele is menne a dologba, a pályának akkor is szponzorokat kellene találni, akik finanszírozzák a nagydíjat, miután az állam a monzai versenyt támogatja. Az infrastruktúra mindenesetre megvan, a 2006-os legutóbbi verseny óta jelentős felújításon estek át a létesítmények és a vonalvezetést is módosították, a pálya pedig visszakapta az FIA-tól az F1-es nagydíjrendezéshez szükséges Grade 1-es státuszt.

Folyamatosan figyelik a vietnámi helyzetet

Noha eddig nem érintette súlyosan a koronavírus-járvány az áprilisi Vietnámi Nagydíj helyszínét, mivel az ország szomszédos Kínával, az F1 folyamatosan figyeli az ottani helyzetet is. Semmiképp sem javítja az F1-es mezőny lelkesedését az április 5-re tervezett versennyel kapcsolatban, hogy a futamnak otthont adó Hanoitól 40 km-re falvakat kellett karantén alá helyezni a hatóságoknak az elkövetkező 20 napra, miután 6 koronavírusos esetet fedeztek fel.

Javában zajlanak az előkészületek a vietnámi futamra - Galéria!Forrás: AFP/Nhac Nguyen

Zak Brown a McLaren MCL35 bemutatóján elmondta, hogy az F1 egyelőre nem fontolgatja a futam törlését, viszont folyamatosan követi a helyzetet. „Nyilván a McLaren és a világ többi részének jóléte a legfontosabb. Vietnám jelenleg nem jelent potenciális problémát, de nyilván közel van Kínához. Semmi olyat nem tennénk, ami veszélybe sodorná az embereinket, szerintem a Forma-1 sem, úgyhogy mint a világ többi része, mi is kivárunk."

Amennyiben a Vietnámi Nagydíjat is törölnék vagy elhalasztanák, a bahreini és a hollandiai verseny között hat hetes űr keletkezne.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK