Racing Point: Még szép, hogy a tavalyi Mercedes koncepcióját követtük!

Forma-1, Barcelona, teszt, 1. nap, Sergio Pérez, Racing Point
BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 19: Sergio Perez of Mexico and BWT Racing Point F1 Team during the morning session of the day one of Formula 1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 19, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Eric Alonso/MB Media/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója úgy véli, a csapat racionális döntést hozott, amikor úgy határoztak, hogy a Mercedes tavalyi koncepcióját követik.  

A Racing Point az egyetlen csapat, amely hivatalosan nem mutatta be idei autóját, így a nyilvánosság csak az előszezoni tesztek nyitónapjának reggelén láthatta. Könnyen lehet, hogy volt oka a titkolózásnak, ugyanis az RP20-as igencsak hasonlít a Mercedes tavalyi kocsijára.

Ezt sokan ki is szúrták, így a téma hamar körbejárta a világsajtót. Többen kijelentették, hogy az idei Racing Point valójában a Mercedes W10-es rózsaszínre festve. Andy Green ugyanakkor megvédte a koncepciót, amit több szempontból is praktikusnak tart. Az istálló technikai igazgatója elmondta, az volt a legészszerűbb, ha partnerük koncepcióját követik.

A Racing Point sokak szerint lemásolta a tavalyi Mercedest Forrás: Getty Images/2020 Eric Alonso/MB Media/Eric Alonso/Mb Media

„Tavaly május óta a Mercedes szélcsatornáját használjuk, sokkal több értelme volt őket követni, mint építeni egy Red Bullt – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak. – Minden eszköz és tesztprogram ehhez a koncepcióhoz lett igazítva.” Green hozzátette, több alkatrészt, így például az első és a hátsó felfüggesztést, valamint a váltót is a Mercedes biztosította.

Az új Racing Point több ponton is hasonlít a brackley-i istálló előző évi autójára. Többek között a két konstrukció kacsacsőrű orra, az első szárnyuk, valamint az alváz is ugyanúgy néz ki.

Green úgy véli, manapság az autó eleje ezt a trendet követi. „Az ember azt kívánná, bárcsak ne lenne orra a kocsinak. Szóval minél keskenyebb, az autó annál könnyebben irányítható” – magyarázta.

Emellett még egy jelentős hasonlóság is felfedezhető. Az elmúlt években a Racing Point építette a legnagyobb hasmagasságú autót, legalábbis ami a kocsi hátulját illeti. Az idei évre ez jelentősen lecsökkent, ami szintén a Mercedesre hajaz. „Egyszerűbb volt a régi alapokhoz visszatérni, mint a Red Bullt másolni, ami számunkra teljesen új terület volt – mondta Green. –

Érdekesség, hogy van olyan része az autónak, ahol egyedül a Racing Point tér el a többiektől. Az oldaldobozok elejének kialakításánál a többi istálló – a Mercedest is beleértve – áttért a Red Bull koncepciójára, de a silverstone-iak maradtak a régi modellnél. Ugyanakkor azt is fontos megjegyezni, hogy a Racing Point természetesen nem másolta le teljesen a tavalyi Mercedest. Fontos különbség például, hogy a silverstone-i istálló autóján kisebb a hűtőrendszer bemeneti eleme.

Így nézett ki a Mercedes tavalyi modellje Forrás: Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

Green úgy véli, ez a stratégia különösen kifizetődő lesz, tekintve, hogy a következő szezonban a szabályok nagymértékben megváltoznak. Emiatt a tavalyi világbajnok autó koncepciója előnyt jelenthet azon csapatok ellen, akik már a 2021-es kocsira helyezik a hangsúlyt. A technikai igazgató azt is elárulta, hogy ők csak mostantól kezdenek el érdemben a jövő évi modellel foglalkozni.

Az F1-es szabályok lényegében megtiltják, hogy a csapatok egymástól egész autókat vagy formaterveket vásároljanak,

de részegységeket és alkatrészeket lehet, amennyiben azok nem szerepelnek az ún. listázott elemek között. A Haas és az Alpha Tauri bevallottan átveszi a szabályok által megengedett alkatrészeket más csapatoktól vagy beszállítóktól, de egyik autó sem hasonlít annyira a Ferrarira és a Red Bullra, mint a Racing Point a tavalyi Mercedesre.