Elhamarkodott lenne kijelentéseket tenni, de úgy néz ki, a Racing Point lehet az egyik meglepetéscsapat az idei szezonban. A korábbi Force India istálló gyakran számított a hatékonyság mintapéldájának, mert kevesebb forrásból gazdálkodva sokszor szerepelt sokkal jobban a riválisainál, általában az évközi fejlesztésben is felülmúlta őket.
2016-ban és 2017-ben a legtöbb pontot szerezték a Ferrari-Mercedes-Red Bull mögötti üldözőbolyban. Akkor, illetve máskor is rendszeresen korlátozottak voltak az anyagai lehetőségeik, amik akadályozták a fejlesztési munkát, különösen az új autó optimalizálásánál; előfordult, hogy például nem teljesítettek időben egy töréstesztet és emiatt kerültek lépéshátrányba.
Racing Point (Force India) | 3 |
Alpha Tauri (Toro Rosso) | 2 |
McLaren | 1 |
Alfa Romeo (Sauber) | 0 |
Haas | 0 |
Renault | 0 |
Williams | 0 |
Ezúttal fordult a kocka és több tőkéből gazdálkodhatnak. Az első tesztnapok alapján ennek meglehet a gyümölcse, mivel jó tempót diktáltak, és egyelőre a legjobbnak tűnnek az üldözőbolyban.
„A csapat fennállása során először érkezhetünk Melbourne-be [az első verseny helyszínére] bejáratott felszereléssel, amivel az előszezont teljesítettük – nyilatkozta Sergio Pérez, aki 2014 óta vezet a csapatnál. – Nem tudom, hol fogunk kikötni, de sokkal felkészültebben érkezünk majd az idénynyitóra, mint korábban."
„Jóval többet tanulhatunk most, mint az előző szezonokban, amikor lemaradásban voltunk az autóval." Ugyanakkor hozzátette, „még nagyon korán van, rengeteg feladatot kell kipipálnunk."
A váratlan formajavulás nem maradt negatív visszhangok nélkül.
A Racing Point autója nagyon hasonlít a tavalyi Mercedesre, a közvetlen vetélytársak felhördültek a másolás láttán. A technikai igazgató elmondta, több alkatrészt, így például az első és a hátsó felfüggesztést, valamint a váltót is a Mercedes biztosította számukra, és minden eszközt és tesztprogramot a világbajnok W10 koncepciójához igazították.
Ugyanakkor nem kísérletezhettek, kísérletezhetnek felszabadultan, Pérez ugyanis azt mondta a tervezésben végrehajtott gyökeres fordulatról, hogy „hatalmas rizikó, de szerintem megérni bevállalni."