Vágólapra másolva!
Noha a koronavírus kényszerszünetre száműzte az F1-es mezőnyt, a pszichológiai hadviselés nem állt le. A Red Bull sportszakmai vezetője, Helmut Marko például a Mercedes és a Ferrari táborát is bekóstolta. Eközben az is kiderült, hogy az energiaitalosok és motorszállítójuk eltérő állásponton volt az Ausztrál Nagydíj elhalasztásáról, ami feszültséget szült a felek között.

Helmut Marko csípős nyelve közismert, a Red Bull sportszakmai ügyeiért felelős veterán pedig most, a kényszerszünetben sem tétlenkedik. Noha a versenypályán jelenleg nincs esély rivalizálásra, a 76 esztendős osztrák így is igyekszik nyomást helyezni a főbb ellenlábasokra. Hogyan? Például ellenfélhergelő nyilatkozatokkal, amelyekből a napokban is „eldurrantott" egyet a Kronen Zeitung hasábjain.

Helmut Marko most sem rest hangzatos nyilatkozatokat tenni Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

„A Hondának köszönhetően most először végre nagyjából ugyanolyan motorerővel rendelkezünk majd, mint a többiek, így bízunk benne, hogy mi is részesei leszünk a bajnoki címért vívott küzdelemnek" – idézte a lap a szakvezetőt, aki mindjárt oda is szúrt egyet a Ferrarinak: „Ők eddig is gyorsak voltak, de nem tudtak kellően egyenletes teljesítményt nyújtani."

Marko nem feledkezett meg a Mercedes-táborról sem, megcsípve a hatszoros világbajnok címvédőt, Lewis Hamiltont:

– mondta az osztrák, aki hozzátette: „Lewis borzalmasan gyors, ráadásul lendületben van, viszont egy körön Verstappen a leggyorsabb jelenleg, ráadásul immáron megvan a megfelelő habitusa és érettsége is."

Hamiltonnak Verstappen lehet a legnagyobb kihívója? Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Marko optimizmusához sokat hozzátesz, hogy a két csapatot felvonultató energiaitalos kontingens nagy dobást vár az idei évre a motorszállító Hondától.

A felek kapcsolata mindeddig kifogástalannak tűnt, azonban az Ausztrál Nagydíj törlése a kiszivárgott információk szerint meghozta az első komolyabb feszültséget az együttműködésben.

Emlékezetes: a Red Bull csapatai a végsőkig kiálltak amellett, hogy meg kell rendezi a végül a koronavírus-járvány miatt elhalasztott évadnyitó futamot, a Honda különítménye viszont egészen más álláspontra helyezkedett. Erről Jamamoto Maszasi, a japán vállalat F1-es programjának igazgatója lebbentette fel a fátylat – utólag.

– fogalmazott az Autosport Web című japán online kiadvány szerint Jamamoto, aki azt is elismerte: tökéletesen tisztában voltak azzal, hogy így a két partnercsapat motorok nélkül maradt volna a futam esetleges megrendezése esetén.

Jamamoto Maszasi nem akart versenyezni Melbourne-ben Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Úgy gondoljuk, hogy a Honda egy nagy gyártó és jelentős résztvevője az F1-nek, így mindenképpen figyelembe kell venni a vállalat véleményét" – utalt vissza a vitás helyzetre Yamamoto, aki hangsúlyozta: a Honda számára a biztonság volt a legfőbb szempont és – mint mondta – „a létező legjobb döntést" hozták meg az illetékesek a viadal lefújásával.

Az már most nyilvánvaló: ha végre elindul az évad, az egyik érdekesebb kérdés az lesz, hogy mennyire súlyos törést okozott az ausztráliai feszültség a Red Bull és a Honda eddig gondnélkülinek tűnő kapcsolatában.