A Red Bull nem hagyja annyiban a Ferrari és az FIA botrányos alkuját

Forma-1, Christian Horner, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 27: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Ferrari Team Principal Mattia Binotto talk in the Paddock before final practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 27, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nem felejt, és bár a koronavírus-járvány miatt most nem feszegeti a Ferrari és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) között köttetett titkos megállapodás részleteit, amint minden visszatér a normális kerékvágásba, újra elő fogja venni az ügyet.

Még a koronavírus-járvány világszerte történő elterjedése és az idény első nyolc versenyének elhalasztása előtt a Ferrari és az FIA titkos megállapodása tartotta lázban az F1-es közösséget. Miután az előszezoni tesztelés utolsó napján fény derült az egyezségre, a riválisok egy sor kérdésre szerettek volna választ kapni a Nemzetközi Automobil Szövetségtől. Ez mostanáig nem történt meg, az Ausztrál Nagydíj törlésével és a járvány okozta gazdasági nehézségek növekedésével pedig háttérbe is szorult az ügy, a Red Bullnál azonban nem feledkeztek meg róla teljesen.

Horner nem hagyja futni Binottót Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A bikások az egyik leghangosabb csapatnak számítottak a botrány kirobbanása után, Helmut Marko egyenesen a Forma-1 hitelességének veszélyeztetésével vádolta meg az FIA-t. Egy ideig úgy tűnt, hogy a Ferrari és a szövetség paktuma ellen egységbe tömörülő hét csapat elérhet valamilyen eredményt, az Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes azonban közölte, elállnak a további támadásoktól.

A Red Bullt ez azonban nem tántorítja el attól, hogy ha lecseng a járvány és újraindul a szezon, ismét elővegye a témát.

„Jelenleg ez másodlagos azok mögött a problémák mögött, amelyekkel a Forma-1 szembenéz. Először ezekkel szeretnénk megbirkózni, utána egy későbbi időpontban majd az FIA és a Ferrari egyzségéről is szó lesz – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a BBC-nek. – Feltettünk néhány kérdést az FIA-nak. Azt mondanám, hogy egy titkos megállapodás, ami az egyik résztvető autójának szabályosságára vonatkozik, nyilván olyasmi, ami kérdéseket vet fel.

hogy megpróbáljuk megérteni, miért és mit tartalmazott a megállapodás."

A Ferrari egy ideig hátrányban lesz?

Az előszezoni teszteken a maranellóiak maguk is elismerték, hogy az idei autójukkal hátrányban vannak a Red Bull és a Mercedes mögött, Mattia Binotto pedig elárulta, hogy az erőforrásuk sem elég jó, időbe telik, mire felzárkóznak vele. Mindez azok után, hogy tavaly még ők voltak a legjobbak ezen a téren, mintegy beismerése annak, hogy az FIA vizsgálata hátrányosan érintette őket.

Nem jön jól a Ferrarinak, hogy maradnak az idei szabályok jövőre is Forrás: NurPhoto via Getty Images/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

Azonban annak ellenére, hogy égető szükségük lenne a versenyképességük javítására, belementek abba, hogy a 2021-es szabályokat eltolják egy évvel, és jövőre is a mostani regulák szerint épített autóval versenyezzenek.

Binotto tudja, hogy ezzel megnehezítették a saját dolgukat, ám ebben a helyzetben a Forma-1 és a többi csapat túlélését kellett szem előtt tartaniuk.

„Figyelembe véve az idei alapautüt és a tesztek tapasztalatait, nem hiszem, hogy előnyünkre válik az új szabályok bevezetésének elhalasztása” – nyilatkozta a csapatfőnök a Sky Italiának.

Binotto elmondta, hogy annak a részleteiről, hogy mit lehessen fejleszteni az idei autókon, még folynak az egyeztetések a csapatok és az FIA között, az ő céljuk azonban mindenképpen az, hogy bármekkora korlátozásokat is vezessenek be, megtartság a Forma-1 DNS-ét, azaz az egymás elleni versengést, és ne fagyasszák be teljesen az erőviszonyokat.